Ostatnia aktualizacja: 21 listopada 2023
Catena Media plc ogłosiła dzisiaj zawarcie umów dotyczących sprzedaży swoich włoskich aktywów z branży zakładów sportowych i kasyn online. Całkowita wartość transakcji wynosi 19,8 mln EUR, a nabywcami są dwie różne firmy.
Te transakcje oznaczają wycofanie się Catena Media z włoskiego rynku gier i kasyn online. Pierwsza z umów została już sfinalizowana, natomiast druga ma zostać zakończona w IV kwartale 2023 roku.
Zapłata za sprzedaż aktywów zostanie dokonana w trzech transzach: pierwsza w wysokości 12,8 mln euro zostanie przekazana w październiku i listopadzie 2023 roku, druga transza 3,5 mln euro w IV kwartale 2024 roku, a trzecia, również 3,5 mln euro, w II kwartale 2025 roku.
Wpływy ze sprzedaży zostaną przeznaczone przede wszystkim na spłatę zadłużenia, co obniży wskaźnik dźwigni Catena Media. Transakcje spowodują utworzenie odpisu z tytułu utraty wartości w wysokości 2,7 mln EUR.
Włoskie marki zakładów sportowych i kasyn online, należące do Catena Media, wygenerowały w ciągu 12 miesięcy (od października 2022 do września 2023) przychody rzędu 7,8 mln EUR i EBITDA na poziomie 3,4 mln EUR.
Strategia firmy skoncentrowana na rynku amerykańskim
Decyzja o sprzedaży włoskich marek i aktywów jest częścią strategicznego przeglądu, który firma ogłosiła w maju 2022 roku. Jest to zgodne z planem koncentracji Catena Media na dynamicznie rozwijających się, regulowanych rynkach, szczególnie w Ameryce Północnej i Południowej. Pozwoli to firmie na optymalizację operacji i skupienie kapitału na kluczowych obszarach działalności.
Dyrektor generalny Catena Media, Michael Daly, powiedział: „Jesteśmy dzisiaj zadowoleni, że zapewniliśmy pozytywne wyniki naszym włoskim markom zakładów sportowych i kasyn. Wierzymy, że ich nowi właściciele zapewnią im odpowiednie środowisko do prosperowania i rozwoju. Sprzedaż jeszcze bardziej zaostrza naszą strategiczną skoncentrujemy się i wzmocnimy naszą pozycję finansową, co pozwoli nam na dalsze usprawnienie działalności i przesunięcie kapitału do naszych kluczowych obszarów, w miarę jak podwoimy wysiłki na rzecz wykorzystania rosnących możliwości na regulowanych rynkach w obu Amerykach”.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."