Ostatnia aktualizacja: 4 sierpnia 2023
Catena Media Plc przyspieszyła reorganizację korporacyjną, zabezpieczając umowę sprzedaży swoich brytyjskich i australijskich serwisówinternetowych spółce Moneta Communications Ltd za 6 mln euro.
W ramach umowy Catena sprzeda Squawka.com i GG.co.uk, oprócz wszystkich udziałów w australijskiej spółce zależnej należącej w całości do grupy. Sprzedaje również wszystkie udziały w australijskiej spółce zależnej należącej w całości do grupy.
Moneta Communications kupuje aktywa za 6 mln euro. W momencie zamknięcia transakcji zostanie wypłacone 5,8 mln euro, a 0,2 mln euro zostanie wypłacone w ciągu 75 dni od zamknięcia. Zakończenie sprzedaży planowane jest na III kwartał 2023 roku.
Dyrektor generalny Catena Media, Michael Daly, powiedział: „Ta umowa jest kolejnym kamieniem milowym na naszej drodze do skoncentrowania działalności na północnoamerykańskim rynku internetowych zakładów sportowych i stowarzyszeń z kasynami. Przegląd strategiczny doprowadził nas do przekształcenia naszego portfela marek, aby odzwierciedlić to ściślejsze ukierunkowanie operacyjne, i cieszę się, że mogę osiągać dalsze postępy w tym kierunku.
„Cieszę się również, że znaleźliśmy nabywcę, który jest dobrze przygotowany do budowania sukcesu naszych brytyjskich i australijskich marek sportowych i kasynowych i zaoferuje im zakres i wsparcie, których potrzebują do rozwoju i wzrostu”.
Christopher Russel, dyrektor generalny Moneta Communications, powiedział: „Cieszymy się, że przejęliśmy te ugruntowane i odnoszące sukcesy marki od Catena Media. Dzięki temu przejęciu Moneta Communications, jako część Grupy OneTwenty, może realizować nasz plan przejęcia skupionych na fanach, rentownych aktywów mediów cyfrowych, które obejmują najważniejsze sporty na ważnych rynkach. Cieszymy się, że możemy dalej rozwijać i powiększać zasoby i zespół”.
Catena Media przejęła piłkarski portal Squawka.com za 1 milion funtów w 2017 roku. Rok później Catena kupiła serwis GG.co.uk za 2 miliony funtów.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."