Ostatnia aktualizacja: 22 kwietnia 2024
Roblox Corp. został dotknięty pozwem zbiorowym i oskarżony o udział w nielegalnym kręgu gier hazardowych z udziałem dzieci.
Jak podkreśla Bloomberg Law, skargę złożyły Rachel Colvin i Danielle Sass w USA. Sąd Rejonowy dla Północnego Dystryktu Kalifornii w zeszłym tygodniu.
Wszystko to za sprawą nowego proponowanego pozwu zbiorowego, który oskarża firmę Roblox o czerpanie korzyści i pomaganie w zasilaniu stron internetowych osób trzecich, które wykorzystują walutę Robux platformy do nieuregulowanych działań hazardowych. Czyniąc to, pozew mówi, że Roblox skutecznie „współpracuje i ułatwia pozwanemu oferowanie nielegalnych możliwości hazardowych nieletnim użytkownikom”.
Trzy firmy hazardowe wymienione w pozwie – Satozuki, Studs Entertainment i RBLXWild Entertainment – pozwalają użytkownikom połączyć konto Roblox i zamienić istniejące saldo wirtualnej waluty Robux na kredyty na stronie hazardowej. Te kredyty działają jak wirtualne żetony kasynowe, które można wykorzystać do prostych zakładów na tych stronach, od blackjacka po gry typu „rzut monetą”.
Jeśli gracz wygra, może przenieść swoje wygrane z powrotem na platformę Roblox w postaci Robux. Witryny hazardowe wykorzystują fałszywe zakupy bezwartościowych „fikcyjnych przedmiotów”, aby ułatwić te transfery Robux, zgodnie z pozwem, a Roblox pobiera 30-procentową opłatę transakcyjną zarówno wtedy, gdy gracze „wpłacają pieniądze”, jak i „wypłacają” ze stron hazardowych. Jeśli gracz przegra, przeniesione Robuxy są zatrzymywane przez witrynę hazardową za pośrednictwem konta „stock” na platformie Roblox.
W obu przypadkach Robuxy można zamienić z powrotem na rzeczywiste pieniądze za pośrednictwem Programu wymiany programistów. W przypadku osób fizycznych wymaga to, aby gracz miał co najmniej 13 lat, złożył dokumenty podatkowe (w USA) i miał saldo w wysokości co najmniej 30 000 Robuxów (obecnie warte 105 USD lub 0,0035 USD za Robux).
Witryny hazardowe korzystają również z Programu wymiany programistów, aby konwertować swoje salda Robux na prawdziwe pieniądze, zgodnie z pozwem. A prawdziwe pieniądze, które wchodzą w grę, nie są też drobnymi drobniakami; w pozwie powołano się na twierdzenie właścicieli RBXFlip, że w 2021 r. na stronie postawiono 7 miliardów Robuxów (o wartości ponad 70 milionów dolarów), a przychody witryny wzrosły 10-krotnie w 2022 roku. Witryny są również często promowane przez wpływowych użytkowników mediów społecznościowych skupionych na Roblox, aby rozkręcić biznes, zgodnie z pozwem.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."