Ostatnia aktualizacja: 21 września 2023
GGR za drugi kwartał 2023 roku wyniósł 312,61 mln euro, co oznacza wzrost o 2,52% w porównaniu z poprzednim kwartałem i 55,06% w porównaniu z tym samym kwartałem 2022 r.
Z pozostałych głównych wielkości, wpłat i wypłat graczy, ich zmienność wzrosła w stosunku do roku poprzedniego odpowiednio o 19,62% i 2,97%. W porównaniu do poprzedniego kwartału depozyty spadły o -2,01%, a wypłaty o -2,33%. Wydatki na marketing wzrosły o 1,90% w porównaniu do poprzedniego kwartału, a liczba nowych kont spadła o -7,71%.
312,61 mln EUR GGR według segmentów gier:
- 133,31 mln euro na zakłady (42,64%);
- 3,54 mln euro w Bingo (1,13%);
- 149,86 mln euro w kasynie (47,94%),
- 0,14 mln euro w konkursach (0,05%)
- 25,76 mln euro w pokerze (8,24%).
Segment zakładów bukmacherskich odnotował dynamikę wzrostu na poziomie 2,07% w porównaniu do poprzedniego kwartału i 118,90% w porównaniu do analogicznego kwartału roku poprzedniego. Konwencjonalne zakłady sportowe wzrosły o 1,81%, a zakłady na żywo o 3,47% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Zakłady na jazdę konną wzrosły o 22,67%, a pozostałe zakłady spadły o -15,08%.
Bingo odnotowało wzrost o 5,54% w porównaniu do poprzedniego kwartału i 5,51% w porównaniu do tego samego kwartału 2022 roku.
W segmencie kasyn odnotowano wzrost o 4,53% w porównaniu do pierwszego kwartału 2023 r. i dodatni roczny wskaźnik zmienności na poziomie 27,92%. Ten roczny wzrost dotyczy automatów do gry – 29,91% i ruletki na żywo – 31,77%. W porównaniu do poprzedniego kwartału automaty carskie zwiększyły swój kurs o 8,93%, ruletka konwencjonalna o 0,20%, natomiast ruletka na żywo spadła o -0,84%.
W tym kwartale liczba konkursów odnotowała spadek rocznego współczynnika zmienności o -41,50% i wzrost o 1464,85%. Segment ten wykazuje nieregularne zachowanie ze wskaźnikami rocznej zmienności w drugim kwartale 2020 r. na poziomie 733,02%; -87,09% w 2021 r.; -98,19% w 2022 r.
W drugim kwartale 2023 roku poker zaprezentuje spadek o -5,84% w porównaniu z poprzednim kwartałem i wzrost o 27,57% w porównaniu z tym samym kwartałem poprzedniego roku. W porównaniu z poprzednim kwartałem liczba pokerów turniejowych spadła o -2,77%, a gier cashowych o -13,58%. Roczne wskaźniki zmienności są dodatnie i wynoszą odpowiednio 38,12% i 4,85%.
Wydatki na marketing
Tymczasem wydatki marketingowe wzrosły o 7,6% rok do roku, osiągając 96,64 mln euro w drugim kwartale 2023 r.
Natomiast wydatki na reklamę wykazały znaczny wzrost o 7,7% rocznie.
Co najważniejsze, wydatki na afiliację wzrosły o 56,2% w porównaniu z rokiem poprzednim, podczas gdy wydatki na sponsoring również odnotowały znaczny wzrost rok do roku, wynoszący 225,2%.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."