Piłkarska Ekstraklasa ogłosiła dalszą współpracę z największymi sponsorami

Branżowy marketing
Wiktor Czerwiński 28/07/2023

Ostatnia aktualizacja: 28 kwietnia 2024

Ekstraklasa SA zawarła nowe umowy sponsorskie z PKO Bankiem Polskim i Totalizatorem Sportowym. W wyniku tego bank pozostanie partnerem tytularnym, a marka LOTTO partnerem głównym ligowych rozgrywek.

Nowe umowy PKO Banku Polskiego oraz Totalizatora Sportowego z Ekstraklasą, oznaczają kontynuację i zacieśnienie współpracy marketingowej trwającej nieprzerwanie od 2018 roku z PKO Bankiem Polskim, początkowo jako Partnerem Głównym i Oficjalnym Bankiem Ekstraklasy, a od 2019 roku w roli Partnera Tytularnego.

W przypadku Totalizatora Sportowego trwa od 2014 roku. W ramach kontraktów partnerzy będą korzystali z szerokich świadczeń promocyjnych oraz umacniali swój wizerunek jako instytucji zaangażowanych w rozwój polskiego futbolu, wsparcie talentów piłkarskich oraz propagowanie sportu wśród dzieci i młodzieży. Dla ligi zaś nowe umowy z PKO Bankiem Polskim i marką LOTTO oznaczają dodatkowe wpływy finansowe. Łącznie z przychodami od innych sponsorów oraz z rekordowej umowy mediowej z Canal+, przełoży się to w sezonie 2023/24 na najwyższe wpływy dla klubów w historii ligi.

– Niezwykle cieszy nas decyzja o kontynuacji współpracy z ligą tak silnych marek jak PKO Bank Polski i LOTTO. Dla Ekstraklasy oznacza to dynamiczny rozwój w wielu wymiarach. Nasza współpraca ukierunkowana jest bowiem także na wspieranie sportowego rozwoju młodych piłkarskich talentów. Wspólnie realizujemy też szereg innowacyjnych działań oraz akcji integrujących społeczność kibicowską. Przedłużenie współpracy z naszymi partnerami, tytularnym i głównym, to też potwierdzenie efektywności prowadzonych dotychczas działań i unikatowych możliwości promocji, jakie daje współpraca z ligą. Ekstraklasa z milionową widownią telewizyjną w każdej kolejce, rosnącą liczbą odbiorców w internecie oraz milionami kibiców na trybunach to ogromny potencjał. Jestem przekonany, że czeka nas dużo wspólnych emocjonujących projektów, wspierających zarówno polską piłkę, jak i wizerunek marek PKO Banku Polskiego oraz LOTTO – mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy SA.

Kontynuujemy nasze zaangażowanie jako Partner Tytularny rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy. To jeden z naszych wyjątkowych projektów sponsorskich, gdzie sport łączy się z biznesem. Chcemy nadal wykorzystywać potencjał PKO Banku Polskiego jako mecenasa piłki nożnej, rozwijać dotychczasowe projekty, które wprowadziliśmy do ligi oraz naszą współpracę z klubami. Oficjalna Karta Ekstraklasy, Kanapa Kibica czy Program partnerski w klubach to działania, które są już na stałe kojarzone z naszym zaangażowaniem w Ekstraklasę. Nadal widzimy też duży potencjał w stawianiu na rozwój młodych piłkarskich talentów. Wierzymy, że nasz wkład, nie tylko finansowy, przyniesie korzyści zarówno klubom, zawodnikom i samym kibicom i przyczyni się do rozwoju polskiej piłki – mówi Dariusz Szwed, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego kierujący pracami zarządu.

Jaki jest zakres świadczeń w przypadku PKO Bank Polski?

Kontynuacja współpracy oznacza, że logotyp PKO Banku Polskiego pozostanie w oficjalnym logo i nazwie rozgrywek. Ponadto, będzie obecny m.in. na grafikach podczas transmisji 306 meczów w sezonie, w brandingu na stadionach 18 klubów oraz na rękawkach koszulek piłkarzy. Przedłużenie współpracy oznacza kontynuację projektów specjalnych, promujących młodych zawodników oraz integrujących kibiców: Młodzieżowiec Miesiąca, Młodzieżowiec Sezonu i Kanapa Kibica. Bank będzie współpracował podczas ligowych inicjatyw dla dzieci i młodzieży, jak np. Akademia Klasy Ekstra. Oprócz tego Ekstraklasa będzie wspierać działania PKO Banku Polskiego skierowane zarówno do klubów, kibiców, obecnych jak i nowych klientów banku. Jednym z nich będzie kolejna odsłona Oficjalnej Karty Ekstraklasy z herbami klubów oraz rozgrywek, ale także sprzedaż biletów na mecze ligowe poprzez bankowość elektroniczną banku – iPKO. Bank wciąż będzie rozwijał kanały „PKO Bank Polski Grajmy Razem” w social mediach, a także organizował szereg innych akcji marketingowych, zapewniających nowe konteksty promocji.

Ekspozycja marki LOTTO w Ekstraklsie

W ramach współpracy z Ekstraklasą marka LOTTO będzie eksponowana na koszulkach meczowych wszystkich klubów najwyższej ligi rozgrywkowej w Polsce, w grafikach podczas transmisji, a także na stadionach. Ekstraklasa będzie też promować partnera na oficjalnej stronie internetowej ligi oraz w kanałach social media.

Umowa przewiduje ponadto, że LOTTO pozostanie partnerem aplikacji mobilnej ligi, a także partnerem tytularnym gry Fantasy Ekstraklasa – wirtualnego menadżera piłkarskiego opartego o realną ligową rywalizację. Ligowa spółka wspólnie z Totalizatorem Sportowym będzie także przyznawać również nagrody – Numer Miesiąca i Numer Sezonu dla wyróżniających się piłkarzy.

źródło: ekstraklasa.org

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL