Ostatnia aktualizacja: 18 sierpnia 2023
American Gaming Association (AGA) opublikowało swoje dane za Q2 2023 r., podając przychody komercyjne w wysokości 16,07 mld USD. Przychody te wzrosły o 8.1 % w porównaniu z Q2 2022 r. i oznaczają 10. kolejny kwartał rocznego wzrostu w amerykańskiej branży gier komercyjnych.
Q2 2023 r. to drugi najbardziej dochodowy kwartał w historii gier hazardowych w USA, ustępując jedynie Q1 2023 r.; co sprawiło, że pierwsze półrocze 2023 r. było najlepszym półroczem w historii amerykańskiej branży gier. Pierwsze półrocze wygenerowało łącznie 32,71 mld USD przychodu, co oznacza wzrost o 11.9% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
34 stany w USA i Dystrykt Kolumbii (Washington DC) oferowały legalne rynki gier w Q2 2023 r.
Podczas gdy gry stacjonarne nadal stanowią ponad trzy czwarte całkowitych przychodów komercyjnych, wzrost branży z roku na rok jest napędzany przez sektor zakładów sportowych online i iGaming.
Dane Q2 2023(% vs Q2 2022)
Automaty (naziemne) 8,89 mld USD (+2%)
Gry stołowe 2,46 mld USD (-2%)
Zakłady sportowe 2,3 mld USD (+ 57%)
iGaming (kasyna online) 1,4 mld USD (+23%)
H1 2023 vs H1 2022
Tymczasem analizując przychody za pół roku rok do roku: H1 zrobił łączny GGR w wysokości 32,71 mld USD czyli 12% więcej, GGR w automatach wzrósł o 5% do 17,72 mld USD, gry stołowe wzrosły o 2% do 4,96 mld USD, zakłady sportowe wzrósł o 66% do 5,15 mld USD, a iGaming o 23% do 2,97 mld USD.
Który stan generuje najwięcej przychodów?
Oczywiście najbardziej dochodowym stanem była Nevada, która wygenerowała 3,69 mld dolarów przychodów, następnie Pensylwania 1,42 mld dolarów i New Jersey 1,39 mld dolarów. Przychody w Nevadzie pozostały prawie na tym samym poziomie rok do roku, podczas gdy Pensylwania odnotowała wzrost o 8%, a New Jersey o 11% w porównaniu z drugim kwartałem 2022 r.
Prezes i dyrektor generalny AGA, Bill Miller, skomentował: „Podczas gdy komercyjne gry są na dobrej drodze do bezprecedensowego trzeciego roku z rzędu rekordowych przychodów, trwały wpływ, jaki wywieramy na nasze społeczności poprzez ten rekordowy wzrost, jest jeszcze bardziej imponujący”.
„Wyniki te wyraźnie wskazują, że nasze ożywienie po pandemii nie było dziełem przypadku: sektor gier nadal się rozwija, a kiedy my sobie radzimy, nasze społeczności mają się dobrze” – kontynuował Miller.
„Aby utrzymać tę dynamikę, AGA będzie nadal pozyskiwać coraz więcej sojuszników do walki z nielegalnym rynkiem, wspierania odpowiedzialnego grania i budowania środowiska biznesowego, które pozwoli naszej innowacyjnej branży dostarczać światowej klasy rozrywkę dorosłym w całej Ameryce”.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."