Ostatnia aktualizacja: 28 kwietnia 2024
Brytyjska Komisja ds. Hazardu nakłada na markę Betway zakłady sportowe i gry hazardowe online na zapłacenie grzywny w wysokości 408 915 funtów (463 151 USD) po tym, jak dochodzenie ujawniło, że marka prowadziła marketing na stronach internetowych klubu piłkarskiego West Ham United dla dzieci.
Dochodzenia Komisji ujawniły, że między 14 kwietnia 2020 r. a 6 listopada 2021 r. logo hazardowe operatora, które prowadziło do jego strony internetowej, było wyświetlane na stronie internetowej oferującej możliwość wydrukowania pluszowego misia dla dzieci do pokolorowania.
Zapytania ujawniły również logo z linkiem do strony operatora znajdującej się na stronie „Young Hammers at Home” między 24 października 2021 a 15 listopada 2021 roku.
Według oświadczenia wydanego przez Komisję, obie reklamy naruszały przepisy regulatora, zgodnie z którymi reklama hazardu musi być społecznie odpowiedzialna.
Leanne Oxley, dyrektor ds. egzekwowania prawa w Komisji ds. Hazardu, powiedziała:
„Ochrona dzieci przed szkodami związanymi z hazardem jest sednem tego, co robimy. Chociaż nie ma sugestii, że operator celowo celował w dzieci lub że dzieciom pozwolono grać, bierzemy naruszenie jakichkolwiek zasad mających na celu niezwykle poważną ochronę dzieci. Odnotowujemy działania zaradcze podjęte przez licencjobiorcę, ale radzimy wszystkim operatorom, aby wyciągnęli wnioski z tego przypadku i upewnili się, że biorą odpowiedzialność i stosują właściwe procesy, tak aby strony internetowe skierowane do dzieci nie zawierały reklam hazardu”.
Rzecznik Betway powiedział:
„Jako odpowiedzialny, licencjonowany operator, Betway nie toleruje marketingu dla osób poniżej 18 roku życia. Jako jeden z pierwszych operatorów bukmacherskich, którzy usunęli nasz branding z zestawów dla osób poniżej 18 roku życia i gadżetów dla kibiców, bardzo mocno czujemy się w kwestii naszej odpowiedzialności w tym obszarze”. Z tej okazji logo Betway – z powodu błędu technicznego – pojawiło się w zastrzeżonej sekcji strony internetowej West Ham United. Gdy tylko zostaliśmy poinformowani o tym błędzie, podjęliśmy natychmiastowe działania, aby go usunąć. Jednak akceptujemy grzywnę i będziemy nadal ściśle współpracować z klubem, aby upewnić się, że to się nie powtórzy. ”
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."