Zakończyło się Forum Sponsoringu Sportu

Najczęściej czytane Wydarzenia
Iwo 13/06/2022

Ostatnia aktualizacja: 10 stycznia 2024

7 czerwca 2022 roku w Serocku odbyło się pierwsze Forum Sponsoringu Sportu. „Chcemy przybliżyć to, jak wspierać sport. Ta przestrzeń pozwoli nam opracować jak najlepszy model, aby wsparcie było kierowane odpowiednio, a środki były bardzo dobrze wydatkowane” – powiedziała podczas forum Danuta Dmowska, przewodnicząca zespołu ds. sponsoringu sportu przez spółki Skarbu Państwa.

Karol Rebenda, wiceminister Aktywów Państwowych, odczytał list od wicepremiera Jacka Sasina.

„Sport ma moc zmieniania świata. Ma moc inspirującą, która jednoczy ludzi i pokazuje im piękną stronę życia. Jest dobrem narodowym, które należy pielęgnować i rozwijać. Wierzę, że odbyte dyskusje i wymiana doświadczeń ukierunkują członków Forum na kreatywny dialog, a tym samym zaowocują pogłębieniem synergii sportu i biznesu” – podsumował w liście wicepremier Sasin.

Jak podała Anna Krupka, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki w latach 2016-2022, z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej przeznaczono 3,5 mld zł na rozwój infrastruktury sportowej. W ramach aktualnego budżetu wsparciem objęte będą nie tylko dyscypliny wyczynowe, ale również programy aktywności fizycznej dla dzieci i młodzieży.

„Ministerstwo Sportu i Turystyki stara się w pierwszej kolejności redukować białe plamy na mapie Polski w zakresie infrastruktury sportowej” – dodała wiceminister Krupka.

Spółki Skarbu Państwa pełnią rolę mecenasa PKOl i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Ponadto, finansują dyscypliny sportowe, np. lekkoatletykę, piłkę nożną, tenis, piłkę ręczną czy wioślarstwo. W ubiegłym roku na promocję sporu wydano przeszło 200 mln zł.

Jednym z liderów wśród sponsorów polskich zawodników jest Totalizator Sportowy. Jak wyjaśnił Olgierd Cieślik, prezes zarządu Totalizatora Sportowego, żeby otrzymywać dofinansowanie wystarczy prawidłowo zdefiniować potrzeby i wskazać odpowiednie ich uzasadnienie. Od partnerów Totalizator Sportowy oczekuje przede wszystkim wykazania własnej inicjatywy w zakresie identyfikowania się z marką LOTTO.

W ramach dobrych praktyk sponsoringowych należy stosować transparentność przepływu środków, realnie zdefiniować warunki współpracy ze sponsorem i realizować je zgodnie z założeniami. Dodatkowo wskazana jest aktywność w internecie i portalach społecznościowych, które są najskuteczniejszym środkiem komunikacji i promocji. W ubiegłym roku, dzięki rosnącej popularności gier i loterii Totalizatora Sportowego wśród Polaków, do budżetu państwa trafiło ponad 2,715 mld zł, z czego 1,155 mld zł przekazanych zostało na wsparcie rozwoju polskiego sportu oraz kultury narodowej.

„Korzystając z naszej bogatej oferty, każdy Polak codziennie zostaje hojnym mecenasem tych dwóch kluczowych dla rozwoju całej naszej społeczności dziedzin. Z każdej złotówki wydanej na gry liczbowe LOTTO, 19 groszy trafia bezpośrednio do naszych artystów i wyczynowców. Totalizator Sportowy wspiera również budowę i modernizację licznych obiektów sportowych, z których korzystamy wszyscy w całej Polsce” – wyjaśniał Olgierd Cieślik.

Źródło: PAP

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL