Ostatnia aktualizacja: 10 stycznia 2024
7 czerwca 2022 roku w Serocku odbyło się pierwsze Forum Sponsoringu Sportu. „Chcemy przybliżyć to, jak wspierać sport. Ta przestrzeń pozwoli nam opracować jak najlepszy model, aby wsparcie było kierowane odpowiednio, a środki były bardzo dobrze wydatkowane” – powiedziała podczas forum Danuta Dmowska, przewodnicząca zespołu ds. sponsoringu sportu przez spółki Skarbu Państwa.
Karol Rebenda, wiceminister Aktywów Państwowych, odczytał list od wicepremiera Jacka Sasina.
„Sport ma moc zmieniania świata. Ma moc inspirującą, która jednoczy ludzi i pokazuje im piękną stronę życia. Jest dobrem narodowym, które należy pielęgnować i rozwijać. Wierzę, że odbyte dyskusje i wymiana doświadczeń ukierunkują członków Forum na kreatywny dialog, a tym samym zaowocują pogłębieniem synergii sportu i biznesu” – podsumował w liście wicepremier Sasin.
Jak podała Anna Krupka, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki w latach 2016-2022, z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej przeznaczono 3,5 mld zł na rozwój infrastruktury sportowej. W ramach aktualnego budżetu wsparciem objęte będą nie tylko dyscypliny wyczynowe, ale również programy aktywności fizycznej dla dzieci i młodzieży.
„Ministerstwo Sportu i Turystyki stara się w pierwszej kolejności redukować białe plamy na mapie Polski w zakresie infrastruktury sportowej” – dodała wiceminister Krupka.
Spółki Skarbu Państwa pełnią rolę mecenasa PKOl i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Ponadto, finansują dyscypliny sportowe, np. lekkoatletykę, piłkę nożną, tenis, piłkę ręczną czy wioślarstwo. W ubiegłym roku na promocję sporu wydano przeszło 200 mln zł.
Jednym z liderów wśród sponsorów polskich zawodników jest Totalizator Sportowy. Jak wyjaśnił Olgierd Cieślik, prezes zarządu Totalizatora Sportowego, żeby otrzymywać dofinansowanie wystarczy prawidłowo zdefiniować potrzeby i wskazać odpowiednie ich uzasadnienie. Od partnerów Totalizator Sportowy oczekuje przede wszystkim wykazania własnej inicjatywy w zakresie identyfikowania się z marką LOTTO.
W ramach dobrych praktyk sponsoringowych należy stosować transparentność przepływu środków, realnie zdefiniować warunki współpracy ze sponsorem i realizować je zgodnie z założeniami. Dodatkowo wskazana jest aktywność w internecie i portalach społecznościowych, które są najskuteczniejszym środkiem komunikacji i promocji. W ubiegłym roku, dzięki rosnącej popularności gier i loterii Totalizatora Sportowego wśród Polaków, do budżetu państwa trafiło ponad 2,715 mld zł, z czego 1,155 mld zł przekazanych zostało na wsparcie rozwoju polskiego sportu oraz kultury narodowej.
„Korzystając z naszej bogatej oferty, każdy Polak codziennie zostaje hojnym mecenasem tych dwóch kluczowych dla rozwoju całej naszej społeczności dziedzin. Z każdej złotówki wydanej na gry liczbowe LOTTO, 19 groszy trafia bezpośrednio do naszych artystów i wyczynowców. Totalizator Sportowy wspiera również budowę i modernizację licznych obiektów sportowych, z których korzystamy wszyscy w całej Polsce” – wyjaśniał Olgierd Cieślik.
Źródło: PAP
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."