6 milionów funtów kary dla Gamesys

Prawo hazardowe
Wiktor Czerwiński 10/01/2024

Ostatnia aktualizacja: 10 stycznia 2024

Firma hazardowa zapłaci karę w wysokości 6 milionów funtów po tym, jak dochodzenie Komisji ujawniło uchybienia w zakresie odpowiedzialności społecznej i przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML).

Brytyjska Komisja ds. Hazardu ogłosiła, że nałożyła karę na operatora gier hazardowych online Gamesys Operations Limited w wysokości 6 milionów funtów (7,6 miliona dolarów/6,9 miliona euro) za odpowiedzialność społeczną i uchybienia w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML).
Gamesys należy do korporacji Ballys Corporation.

Zgodnie z zapowiedzią spółka w najbliższej przyszłości musi przejść audyt zewnętrzny, aby upewnić się, że spełnia wytyczne i regulacje dotyczące przeciwdziałania praniu pieniędzy i odpowiedzialności społecznej.

Gamesys obsługuje obecnie serwisy

  • ballycasino.co.uk
  • doublebubblebingo.com
  • jackpotjoy.com
  • megawayscasino.com

oraz kolejnych 12 jako „Whitelabel”

  • heartbingo.co.uk
  • monopolycasino.com
  • Rainbowriches.co.uk
  • Rainbowriches.com
  • Rainbowrichesbingo.co.uk
  • Rainbowrichescasino.co.uk
  • Rainbowrichescasino.com
  • Rainbowslots.co.uk
  • Rainbowslots.com
  • smoothbingo.co.uk
  • smoothbingo.com
  • virgingames.com

Dochodzenie, które odbyło się w maju 2022 r., wykazał wiele uchybień w zakresie odpowiedzialności społecznej oraz przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy.

Błędy w zakresie odpowiedzialności społecznej

Udało się zidentyfikować następujące uchybienia.

  • Brak identyfikacji klientów narażonych na ryzyko doznania szkód związanych z hazardem.
  • Nieodpowiedni system limitów depozytów; jeden klient wpłacił 8255 funtów w ciągu trzech dni od otwarcia konta, inny stracił 5968 funtów w ciągu pięciu tygodni od otwarcia konta, a inny stracił 17 482 funtów w ciągu 34 dni od otwarcia konta.
  • Brak interakcji z zagrożonymi klientami. Na przykład z jednym klientem skontaktowano się dopiero, gdy stracił on prawie 10 000 funtów. Ten klient otrzymał nowe promocje i rekomendacje gier. Inny klient, który stracił 19 709 funtów w ciągu pięciu miesięcy, miał tylko jedną interakcję z firmą.
  • Nieutrzymywanie odpowiednich rejestrów interakcji i podejmowania decyzji na podstawie tych interakcji

Uchybienia w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML)

Dochodzenie UKGC wykazało, że:

  • Niektórzy klienci byli w stanie uniknąć czynników wyzwalających/progów AML i wydawać znaczne sumy bez kontroli źrodła przychodu – trzech klientów zdeponowało po 14 585 GBP, 18 884 GBP i 34 280 GBP, każdy z nich bez przeprowadzania kontroli.
  • Niewystarczającą staranność wobec klienta i poleganie na ustnych zapewnieniach klienta w sprawie depozytów. Dotyczyło to klientów, z których każdy zdeponował 25 000 funtów, 58 000 funtów i 65 000 funtów.
  • Posiadanie „polityki reinwestycji wygranych”, która nie uwzględniała faktu, że fundusze mogą pochodzić z nielegalnych źródeł, a nie tylko z poprzednich wygranych.

Kay Roberts, dyrektor wykonawcza ds. operacyjnych UKGC, powiedziała:

„Jako organ regulacyjny skupiamy się na zapewnieniu, że operatorzy stosują zasady i procedury, dzięki którym hazard jest uczciwy, bezpieczny i wolny od przestępstw. Traktujemy tę odpowiedzialność niezwykle poważnie i ilekroć znajdziemy uchybienia w zasadach i procedurach, firma może spodziewać się znaczących działań regulacyjnych”.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL