Ostatnia aktualizacja: 5 stycznia 2023
Hiszpański regulator rynku gier odnotował przychody brutto z gier w wysokości 240,83 mln euro za Q3 2022.
Generalna Dyrekcja ds. Regulacji Hazardu w Hiszpanii poinformowała, że przychody brutto z gier hazardowych (GGR) osiągnęły 240,83 mln euro w trzecim kwartale 2022 r. To wzrost o 31,29 % rok do roku i 18,08 % kwartalnie.
Wpłaty i wypłaty graczy wzrosły o 26,72 i 24,85% rok do roku i wahały się o +4,60% i -8,70% kwartalnie. Wydatki na marketing wzrosły o 7,79% w porównaniu z poprzednim kwartałem, a liczba nowych kont spadła o -4,01%.
Podział GGR ze względu na produkt
240,83 mln euro z GGR zostało rozdzielone w taki oto sposób: 89,04 mln euro na zakłady (36,97%), 3,68 mln euro w bingo (1,53 %); 127,95 mln euro w kasynie (53,13 %), 0,03 mln euro w konkursach (0,01 %) i 20,14 mln euro w pokerze (8,36 %).
Segment zakładów odnotował wzrost o 46,20% kwartalnie i 48,61% rok do roku. Zakłady na wyścigi konne spadły o 33,27%. Bingo odnotowało wzrost o 9,63% w porównaniu z poprzednim kwartałem i 4,64 % w porównaniu z tym samym kwartałem 2021 roku.
W branży kasyn pojawiły się zmiany, tj. nastąpił wzrost o 9,22% w porównaniu z drugim kwartałem 2022 r. i dodatnia roczna stopa zmiany na poziomie 27,55% Przychody z automatów wzrosły o 27,89 % rok do roku, a ruletka na żywo o 37,79%. Przychody z pokera spadły o 10,64% kwartalnie, ale wzrosły o 2,83% w skali roku.
Istotnym powodem wzrostu przychodów z zakładów sportowych był wzrost marż bukmacherskich z 2,2% w II kwartale do 4,1% w III kwartale ubiegłego roku.
Wydatki marketingowe na rynku hiszpańskim
Wydatki na marketing wyniosły 96,31 mln euro, w podziale na wydatki afiliacyjne 10,34 mln euro; sponsoring w wysokości 1,78 mln euro; promocje o wartości 41,47 mln euro i reklama o wartości 42,73 mln euro. Reklama prezentuje dodatnie wskaźniki w porównaniu do kwartału i roku poprzedniego, odpowiednio 35,10% i 18,30%., a afiliacje wzrosły o 31,39% i 19,31%. Wydatki na sponsoring wzrosły o 373,74% w porównaniu z poprzednim kwartałem, ale spadły o -12,43% rocznie.
Średnia miesięczna aktywnych kont graczy wyniosła 999 322, co oznacza spadek o -0,07 %w porównaniu z poprzednim kwartałem i dodatnią roczną zmianę o 9,18%. Średnia miesięczna nowych kont wynosi aż 109 312 użytkowników.
Aktualni i nowi operatorzy na rynku hiszpańskim
Obecnie na rynku hiszpańskim dostępnych jest 78 licencjonowanych operatorów, z czego 54 oferuje kasyno, 45 zakłady bukmacherskie, 9 poker, 3 bingo a 2 konkursy.
W grudniu 2022 roku brytyjska grupa Stanleybet ogłosiła, że uzyskała licencję na zakłady detaliczne i prawa do wejścia na hiszpański rynek zakładów detalicznych w Andaluzji, regionie położonym w południowej części Hiszpanii. Firma planuje otworzyć swój pierwszy punkt bukmacherski w Maladze w I kwartale 2023 roku.
Tymczasem belgijskie Starcasino zostanie uruchomione w Hiszpanii, oferując zarówno zakłady sportowe, jak i możliwość korzystania z kasyno online. Będzie korzystać z systemu zarządzania kontami graczy Gaming Innovation Group (GiG) i bukmachera Sportnco.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."