Automaciarze protestują pod Sejmem?

Automaty
Bartosz 22/12/2016

Ostatnia aktualizacja: 16 kwietnia 2020

Tak przynajmniej twierdzi wicepremier oraz minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin.

W poniedziałek 19 grudnia odwiedził Bochnię. W restauracji „Murowianka” spotkał się m.in. z lokalnymi przedstawicielami biznesu i samorządowcami.

Jak donosi portal bochnianin.pl wiceminister odnosząc się do wydarzeń rozgrywających się w ostatnich dniach w sali plenarnej oraz pod Sejmem skomentował:

Wszyscy już dzisiaj wiedzą, że niezależnie od tego sporu o dziennikarzy i tak był planowany protest przed Sejmem, bo manifestacja była zgłoszona kilka dni wcześniej. Moja interpretacja jest następująca: my naszymi działaniami – słusznymi, niesłusznymi, bardziej udanymi, mniej udanymi – naruszamy bardzo poważne interesy. Na przykład w ubiegłym tygodniu, na co mało kto zwrócił uwagę, przyjęliśmy ustawę hazardową, która w sposób radykalny ogranicza branżę związaną z tzw. jednorękimi bandytami. To jest szara strefa, za którą kryją się mroczne interesy zagraniczne. Uważam, że te prowokacje, do których dochodzi w ostatnich godzinach mają dużo większy związek z tym, że uderzyliśmy w branżę jednorękich bandytów niż z tym, że rzekomo chcieliśmy ograniczyć wolność mediów.

Cóż…

10 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

D...

14:50
23/12/2016

Oj, trochę naiwny jesteś. Miałeś dwa zabrania to znaczy, że Twój lokal jest wykluczony. Mają go w swojej kartotece i po prostu wskażą: zatrzymanie dnia tego i tamtego, maszyn było tyle i tyle. Ustawowa przesłanka negatywna wykazana, do widzenia. Przepis jest napisany - zapewne celowo - w taki sposób, żeby urzędnikowi dawał szeroką władzę, a obywatela skazywał na jego łaskę. Nie ma określonego trybu działania, więc nawet nie masz zagwarantowanej drogi odwoławczej. Monopolista po prostu Ci powie: niestety, z Panem umowy zawrzeć nie możemy, bo jest Pan na liście zakazanych lokalizacji, sporządzonej na celnym. Tyle się dowiesz i potem już nikt z Tobą rozmawiał nie będzie. Jeszcze przy okazji druga rzecz: gdzie u mnie przeczytałeś, że lokale mają dostawać za darmo? Oczywiście, że będą płacić za najem/dzierżawę - tyle tylko, że tutaj będą mogli oszczędzać, skoro zmarnotrawią górę szmalu na pozyskanie automatów. Po co mają brać lokale najdroższe, w dobrych lokalizacjach, skoro za ułamek tej kasy dostaną stodołę za wsią pod lasem? Jeśli wynik ekonomiczny nie jest podstawowym motywem działania - a w tym ustawowym monopolu na pewno nie jest - to absurdalne decyzje biznesowe niczym nadzwyczajnym nie będą, gdyż nikt nikogo nie będzie rozliczał za ich podejmowanie. Główny cel: upchać w Polsce, w jak najkrótszym czasie, 60.000 automatów. Tylko za to będą rozliczani... Gdzie je ustawią - wszystko jedno, nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. :-/

Jurek z Tczewa

13:55
23/12/2016

Jeżeli ma ktoś Totka to wie jakie są prowizje. Dostaniecie ze 100 zł od maszyny. Czyste szaleństwo:)

A ja tu dla nich lokalizacji poprostu nie widzę.

12:43
23/12/2016

Jeżeli państwo poświęci swoje lokale to rozumię taki argument, ale nawet za szope na wsi trzeba płacić jak nie pod stołem to normalnie. Chyba, że będą siłą zabierać lokale za które nie będą płacić, bo kto normalny urzycza lokal za darmo :/ nie rozumię Twojego rozumowania. Czyli państwo powie do wlaściciela lokalu, wstawiamy Ci automaty, robimy salon, ale Ty nic za lokal nie dostajesz! Hehe.... Dobre dobre..... żeby upchnąć gdzieś te automaty będą potrzebować lokali! Ja narazie czekam choć mialem dwa zabrania, niem mam żadnego kwitu stwierdzającego, że mialem nielegal, narazie nie zostałem skazany żadnym prawomocnym wyrokiem jak i też nie zostałem ukarany karą administracyjną. Na chwile obecną jako właściciel nie mam nic co by potwierdzało, że robiłem coś nielegalnie. Dlatego mam nadzieję, że samo podejrzenie organizowania nie będzie decydowało o lokalu.

D...

11:28
23/12/2016

Myślicie i rozmawiacie jak prywatni przedsiębiorcy, a państwowy monopol ani tak nie myśli, ani też tak nie działa. Nigdzie w ustawie nie zapisano, że monopol ma zarabiać! Na to akurat ustawodawca ma wyłożone, tylko ministerstwo głosi propagandę, że będą miliardy wpływów - ale muszą takie legendy opowiadać, żeby gawiedź przekonać. Monopol ma w ustawie zapisany obowiązek pozyskać 60000 maszyn, a potem ustawić je na rynku, spinając w sieć. Ustawie natomiast wszystko jedno, czy lokal będzie miał klientów, czy nie, czy ktokolwiek tam będzie zaglądał, czy maszyny klientów nigdy nie doświadczą... Na tym polega wałek na tej ustawie, żeby upchać do Polski 60000 nowych urządzeń z całą otoczką, wszystko jedno czy są one tu potrzebne, czy nie. Co z nimi będzie potem - nikogo to nie interesuje. Na tym tle dywagacje o atrakcyjnej lokalizacji - hm - są śmieszne. Jak trzeba, to wynajmą szopę za wsią pod lasem, wyremontują i tam upchną kilkadziesiąt maszyn - i niech sobie stoi. Co z tego, że nic tam się nie dzieje, nikt tam nie bywa, nikt nie gra? Kogo to będzie obchodzić? Acha - nie zapominajcie o zakazie lokowania maszyn w lokalach, w których wcześniej stały jakiekolwiek sprzęty! Nawet stare punkty AoNW mogą mieć szlaban, bo przecież tam też stwierdzano automaty działające sprzecznie z ustawą, prawda? Że to były brednie - trudno, na uwalenie lokalu może wystarczyć. Jeśli właściciel będzie na to buczał - jego sprawa. Może iść do sądu, NSA za trzy lata może nawet przyzna mu rację...

PAPA

09:13
23/12/2016

Maszyna aby ruszyć potrzebuje wszystkich części, więc lokale są trybami w takiej maszynie, choć mogą być to małe trybiki ale są potrzebne. Oczywiście, że najpierw są " rząd, hamerykańce, totolotek, firma serwisująca, firma do obsługi fiskalnej i HGW", ale bez lokali czy to własnych czy podnajętych nie istnieją na rynku AoNW. Nie oszukujmy się jedni na tym wygrają inni stracą, wejdą nowi którzy będą na tym zarabiać. Jeżeli ktoś będzie miał dobrą lokalizację i państwo nie będzie miało alternatywy to będą współpracować z takim lokalem. Jak wcześniej pisałem tak naprawdę nie wiadomo jak będzie wyglądał rynek pod względem lokali pod AoNW. Nawet jeżeli chodzi o operatorów to też nie wiadomo, bo może się okazać, że większość tych normalnych operatorów będzie działać w branży tylko pod państwowym szyldem i na gorszych warunkach, ale będą działać i zarabiać, nie tyle co dzisiaj, ale będą zarabiać.

A ja tu dla nich lokalizacji poprostu nie widzę.

06:17
23/12/2016

Masz rację, ale jeżeli by się udało to dlaczego moał bym nie skorzysrać. Przecież nikt nie będzie wynajmował lokalu do którego będzie dokładał. Tak naprawdę to nigdzie jeszcze nie ma warunków na jakich będą podnajmować lokale, u mnie w okolicy jest totolotek który mieści się w małej kanciapce, a ja w niedużej odległości mam lokal 250m2. Patrząc i myśląc logiczne w mojej okolicy nie mają jakiejś alternatywy, chyba, że będą jak desperaci i odkupią od miasta lub prywaciaża teren i postawią nowy budynek, jeżeli nie to będą musieli podnająć lokal.

Wujek dobra rada

23:44
22/12/2016

Zapomnij kolego i ustaw się w kolejce, bo przed tobą jest: rząd, hamerykańce, totolotek, firma serwisująca, firma do obsługi fiskalnej i HGW kto jeszcze. Nawet jeżeli się załapiesz, nie licz na więcej niż 5%... :-) , jesteś wymienialny i najmniej ważny w tej układance.

PAPA

22:55
22/12/2016

Jeżeli państwo będzie miało monopol, będzie musiało kupić sprzęt, ale lokali to już sobie chyba nie kupi. Jeżeli ja mając lokal i współpracując z monopolistą będę zarabiał to mam wyebane na to wszystko. W ustawie nie ma nigdzie napisane, że lokal musi być państwowy. Jeżeli tylko będę mógł współpracować z państwem i zarobie na tym jako wlaściciel lokalu to nie interesuje mnie los innych operatorów. Chętnie zamienie swój lokal czy to gaatronomia, czy co kolwiek innego na salon w którym będzie stało od 10 do 50 automatów. Zgodzę się nawet na mniejszy procent bo przy tej ilości to i tak bym zarobił. Lub nanstałybczynsz za lokal który by mnie zadowolił. A chyba lepiej zarobić coś niż dokładać do interesu, tym bardziej, że taka gralnia nie wymaga dużo pracy i ludzie sami ci kase przynosza.

MiXeR

19:46
22/12/2016

I znowu nasza wina.Ku.....................wa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

D...

18:26
22/12/2016

Smog w Warszawie, smog w Krakowie... Można się różnych świństw nawdychać, a potem one pod czaszką robią kiszonkę... :)
E-PLAY.PL