Niemiecki regulator ze zgodą na egzekwowanie zasad i kar dotyczących reklam

Prawo hazardowe Ze świata
Katarzyna Meryk 27/06/2023

Ostatnia aktualizacja: 26 kwietnia 2024

GGL (Gemeinsame Glücksspielbehörde der Länder), niemiecki regulator gier hazardowych, otrzymał zgodę na egzekwowanie zasad i kar dotyczących reklam, w szczególności ochrony graczy i nieletnich.

Wyższy Sąd Administracyjny kraju związkowego Saksonia-Anhalt miał za zadanie dokonać przeglądu przepisów pomocniczych w odpowiedzi na otrzymane skargi dotyczące zasad reklamy automatów do gier online i pokera.

Sąd orzekł, że GGL może egzekwować zakazy dotyczące ciągłych transmisji reklamowych, reklam darmowych gier kasynowych online i wirtualnych automatów do gier, marketingu influencerów, reklam streamerów i reklam partnerskich z partnerami, którzy również reklamują nielegalny hazard.

Stwierdzono również, że całkowity zakaz reklamy w przestrzeni publicznej (np. na billboardach, słupach reklamowych i pojazdach lokalnego transportu publicznego) może być nieproporcjonalny.

Sąd zauważył również, że ochrona nieletnich przed reklamą może być przestrzegana przez ograniczenia czasowe uznane za technicznie możliwe, zwłaszcza w przypadku cyfrowej, kontrolowanej reklamy zewnętrznej.

Prawdopodobnie niedopuszczalne będzie również zakazanie reklamowania wirtualnych gier na automatach i pokera online podczas publicznych wydarzeń filmowych przed godziną 21:00, nawet jeśli są to wydarzenia filmowe skierowane wyłącznie do dorosłych.

W oświadczeniu GGL stwierdziła, że podobnie jak w obszarze legalnego hazardu, GGL odnosi również sukcesy w zwalczaniu nielegalnego hazardu. W pilnym postępowaniu w sprawie ochrony prawnej Sąd Administracyjny w Halle potwierdził legalność zakazu wydanego przez GGL przeciwko dostawcy niedozwolonych gier hazardowych w Internecie.

Zgodnie z traktatem państwowym w sprawie gier hazardowych z 2021 r., publiczne gry hazardowe są zabronione w Niemczech bez zezwolenia i mogą być zabronione. Zastrzeżenie zezwolenia jest zgodne z przepisami prawa europejskiego, ponieważ służy uzasadnionym celom ochrony nieletnich i graczy, a także walce z przestępczością, które są zgodne z prawem UE.

Niemiecki hazard nadal jest podzielony pod względem przepisów dotyczących reklamy, ponieważ orzeczenie Saksonii Anhalt kontrastuje z decyzją Sądu Administracyjnego w Hamburgu, który stwierdził, że zakaz marketingu influencerskiego nie ma podstaw prawnych do egzekwowania.

Jako federalny organ ds. hazardu w Niemczech, GGL stanął po stronie interpretacji przepisów reklamowych Saksonii-Anhalt jako ostatecznego orzeczenia w tej sprawie. Niemieccy operatorzy utrzymują jednak, że przepisy reklamowe GlüNeuRStv pozostają niewykonalne i sprzyjają czarnemu rynkowi skierowanemu do krajowych konsumentów.

Organizacje branżowe zajmujące się hazardem wezwały do natychmiastowego przeglądu przepisów reklamowych przyznanych GGL lub do interwencji Bundestagu w celu przyjęcia przez Niemcy federalnego kodeksu reklamowego dotyczącego hazardu.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL