Polski gaming jest prawdziwą potęgą

Artykuły
Bartosz 18/10/2019

Ostatnia aktualizacja: 21 kwietnia 2024

Gaming to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się branży zarówno w Polsce, jak i na świecie. O dalszych perspektywach rozwoju, inspiracjach w tworzeniu nowych produktów, a także odpowiedzialności uczestników rynku za graczy rozmawiali uczestnicy debaty „Branża gamingowa w Polsce – znaczenie dla świata i perspektywy rozwoju”.

Rozwój gamingu w Polsce należy do najszybszych na świecie. Jesteśmy już czwartym rynkiem zbytu sprzętu do gier w Europie, z perspektywą wyprzedzenia kolejnych państw. To wyzwanie i ogromna szansa dla polskich firm. Rękawicę podjął Totalizator Sportowy inwestując między innymi w esport. Firma dotychczas znana była z aktywnego wspierania rozwoju polskiego sportu w tradycyjnym rozumieniu, jednak jej rozwój wiąże się ostatnio z szeroko rozumianą digitalizacją. Od niedawna na polskim rynku istnieje możliwość grania on-line w najpopularniejsze gry Lotto. Firma uruchomiła także jedyne legalne internetowe kasyno.

Różne oblicza gamingu

Otwierając debatę, jej moderator Remigiusz „Rock” Maciaszek, youtuber, dziennikarz i gracz z ogromnym doświadczeniem, zdefiniował różne typy gamingu i wskazywał na to, co je łączy, a co dzieli. – Ja reprezentuję gry oparte na umiejętnościach, ale moimi gośćmi są również przedstawiciele rynku gier losowych, które zakładają pewne zaangażowanie finansowe. Mamy też rozmówców związanych z esportem, czyli rywalizacją w grach wideo – wyjaśniał Maciaszek. Jak mówił, wspólne dla całego sektora jest to, że szeroko rozumiana rozrywka coraz częściej stawia na obecność i szeroką ofertę w internecie.

Zdaniem Olgierda Cieślika, prezesa zarządu Totalizatora Sportowego, gaming zręcznościowy i gaming losowy są ze sobą naturalnie połączone. – Klienci w obydwu przypadkach wybierają formę rozrywki, w której szukają emocji, wyzwań czy rywalizacji. Chcą po prostu dobrze spędzić czas – tłumaczył Cieślik przyczyny uczestnictwa w grach.

Wyjaśnił, że gaming losowy, aby uatrakcyjnić rozrywkę, wykorzystuje elementy zaczerpnięte z gier wideo. Celem jest jak najdłuższe utrzymanie klienta w grze. – Wykorzystujemy bohaterów filmowych oraz postacie z gier wideo. W naszym kasynie internetowym uruchomiliśmy pakiet gier z wykorzystaniem postaci Batmana, Supermana czy Wonder Woman – mówił Cieślik. – To kolejny dowód na to, że nasze branże przenikają się i nie zawsze jesteśmy konkurentami – dodał.

Ta zabawa to olbrzymi biznes

Jeszcze kilkanaście lat temu gry wydawały się sferą zarezerwowaną jedynie dla młodszej części społeczeństwa, ewentualnie największych entuzjastów technologii. Jednak od tamtej pory gaming stał się najszybciej rozwijającą się częścią branży rozrywkowej, a sprzedaż samych tylko gier wideo przynosi dziś kilkukrotnie większe przychody niż cały przemysł filmowy. Olgierd Cieślik przytoczył dane uzmysławiające wielkość tego sektora.

– Wartość całego rynku gier losowych w 2018 r. wyniosła 390 mld euro. Szacuje się, że w 2024 r. osiągnie nawet 460 mld euro. Największe przyrosty, rzędu 8–9 proc., ma on-line. Wartość światowego rynku gier wideo wynosi według rożnych danych od 135 do 170 mld dolarów, a branża esportu, szacowana w ubiegłym roku na 870 mln dol., ma realną perspektywę osiągnięcia 1 mld dol. w roku bieżącym. Co ważne, esport osiąga największe wzrosty przychodów na poziomie 32 proc. rocznie – mówił Cieślik.

Całość czytaj na: gpcodziennie.pl

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL