Ostatnia aktualizacja: 23 kwietnia 2024
Jak w każdym przypadku marketingu internetowego ogromne znaczenie ma to w jaki sposób informacja jest serwowana potencjalnemu klientowi. Jedną z podstawowych cech wpływających na wzbudzenie zainteresowania produktem lub usługą jest szata graficzna opierająca się na solidnych podstawach koncepcyjnych.
Oznacza to w przybliżeniu, że nie wystarczy użyć “ładnej i miłej dla oka” grafiki stosując najświeższe trendy designu żeby sprawić, aby nasz produkt stał się rozpoznawalny i pożądany. Istotne jest aby za pomocą odpowiednio dobranych środków graficznych wejść w relację z użytkownikiem i zaangażować go. Jak to osiągnąć? Postaram się krótko odpowiedzieć na to pytanie opierając się na doświadczeniach zebranych przed i w trakcie pracy dla ShadowBet.
Zabawa koncepcyjna i storytelling
To do czego przykładamy szczególną uwagę w studiu graficznym ShadowBet to wspomniane fundamenty koncepcyjne. Pracując zarówno nad pojedyńczą grafiką na potrzeby okazji czy też nową kampanią w pierwszej kolejności skupiamy się nad historią jaką chcielibyśmy opowiedzieć użytkownikowi. Tworzymy opowieść i osadzamy w odpowiedniej scenerii. Bawimy się konwencjami, szukamy atrybutów i symboli, żartujemy i łamiemy reguły. Staramy się unikać stereotypów zastanawiając się jak podejść do tematu w sposób nieszablonowy i indywidualny.
Kiedy wiemy już jaką krótką historię chcemy opowiedzieć odbiorcy i w jaki sposób mu ją przedstawić przechodzimy do doboru odpowiednich środków graficznych.
Świadomość w projektowaniu
Istotne jest aby śledzić i być świadomym wszelkich nowych trendów w designie. Obserwować jak kwestie promocji w sferze wizualnej rozwiązują zarówno brandy z branży gamingowej jak i te, których produkty i usługi osadzone są w przeróżnych, niezwiązanych ze sobą sektorach. Niezwykle przydatny jest nawyk analizy tego czym nas zaskakują i przykuwają naszą uwagę. Dobrze jest mieć tę wiedzę i być na bieżąco. Jeszcze lepiej jest połączyć tę wiedzę z umiejętnością świadomego doboru stylu i środków do konkretnej sytuacji aby bardziej podkreślić jej atmosferę i okoliczności. Mam tu na myśli nie tylko oddanie klimatu zdarzenia ale również uwzględnienie jego zakresu oddziaływania, czas trwania i stopień skomplikowania będący bezpośrednim czynnikiem wpływającym na termin realizacji.
Prostota kontra detal
Posługując się przykładem z życia codziennego studia ShadowBet, załóżmy, że zaczynamy pracę nad projektem, który oprócz aplikacji/gry w technologii responsywnej wymaga wielu dodatkowych materiałów w różnych wersjach językowych na potrzeby większości możliwych działań marketingu w sieci. To na czym się skupiamy to wizja wyglądu całości. Tworzymy Key Visual często powstający równolegle i w ścisłej interakcji z aplikacją. Określamy styl. Podejmujemy decyzję czy istotne są w naszej kreacji detale i efekty czy też jednak ogólny prosty przekaz nie zaburzający funkcjonalności. Często ważymy styl “flat” z “realistic” i podejmujemy decyzję o kierunku opierając się na korzyściach jakie dany styl oferuje i tym czy pozwoli nam utrzymać uwagę użytkownika, podsycić jego zainteresowanie i zaangażowanie. W przypadku rozbudowanej kampanii stawiamy na prostotę i łatwość odbioru. Nie oznacza to dla nas jednak, że prosta forma jest jedyną słuszną i należy jej hołdować.
Grafika oparta na fotografiach, bazująca na montażu jest równie wartościowa i równie skuteczna w pozyskiwaniu i utrzymaniu uwagi użytkownika. Istotny jest w tym przypadku jednak umiar i dobrze aby podczas tworzenia tego typu kreacji gdzieś z tyłu głowy pobrzmiewał dzwonek “Less is More”.
Design w Gamblingu
Oczywiście naczelną cechą gamblingu jest zabawa i ekscytacja. istotne jest aby oddać tę atmosferę w materiałach graficznych zachowując klimat naszego brandu. ShadowBet jest tajemniczym miejscem. Ukrytym ale dostępnym dla każdego kto poszukuje wrażeń, rozrywki i ma ochotę wejść do tego świata. Naszą personifikacją i twarzą jest Jack Pot – tajemnicza spowita cieniem postać, ekscentryk, podróżnik, kosmopolita. Osobnik intrygujący, nieprzewidywalny w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Jest też otwarty na różnorodność i nie znosi nudy. Ten klimat nas definiuje. Naszym celem jest przedstawić każdą możliwą sytuację mogącą zainteresować użytkownika przepuszczając ją przez pryzmat tajemniczego świata (…)
Przemek Napiórkowski – Art Director ShadowBet.com
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."