Ostatnia aktualizacja: 4 stycznia 2023
Europejskie Stowarzyszenie Gier i Zakładów (EGBA) nakreśliło szereg niezbędnych środków, które firmy hazardowe powinny rygorystycznie stosować do ochrony swoich klientów.
EGBA stwierdziło, że publikuje wytyczne mające na celu podniesienie standardów branży w czasie, gdy kraje europejskie stoją w obliczu drugiej fali ograniczeń spowodowanej pandemią Covid-19.
Sekretarz generalny Maarten Haijer powiedział: Ponowne wprowadzenie ograniczeń dotyczących koronawirusa stanowi poważne wyzwanie dla społeczeństwa europejskiego. Niniejsze wytyczne mają na celu pomóc współobywatelom i dają firmom hazardowym możliwość wykazania chęci wzięcia odpowiedzialności w tych trudnych czasach. Są to proste, ale niezbędne środki, które wszystkie firmy hazardowe powinny zastosować, aby chronić swoich klientów, zwiększyć wysiłki związane z odpowiedzialnością społeczną i zapewnić, że ich reklamy są prowadzone w etyczny i odpowiedzialny sposób. Wzywamy wszystkie firmy oferujące gry hazardowe online do ich przestrzegania.
EGBA ogłosiło następujące wytyczne:
- Reklamy nie powinny odnosić się do koronawirusa, oświadczeń dotyczących zdrowia publicznego związanych z koronawirusem ani żadnych innych wydarzeń związanych z koronawirusem.
- Reklamy nie powinny przedstawiać hazardu jako rozwiązania problemu nudy lub problemów społecznych, osobistych lub finansowych.
- Reklamy i strony internetowe powinny zawierać jasne i widoczne informacje o minimalnych ograniczeniach wiekowych, krajowych telefonicznych liniach zaufania i rejestrach samowykluczenia, jeśli to możliwe.
- Strony internetowe powinny zawierać solidne i rygorystycznie egzekwowane środki weryfikacji tożsamości w celu weryfikacji tożsamości nowych klientów i zapobiegania hazardowi nieletnich.
- Witryny internetowe powinny zawierać wyraźnie oznaczone bezpieczniejsze narzędzia hazardowe – takie jak limity wpłat, limity czasu i narzędzia samowykluczenia – których klienci mogą używać do zarządzania swoją aktywnością hazardową.
- Klienci powinni być ściśle monitorowani pod kątem problematycznych zachowań związanych z hazardem, a firmy w razie potrzeby podejmują bezpośrednie interwencje dotyczące bezpieczniejszego hazardu u swoich klientów.
- Nowi klienci powinni być należycie poinformowani o bezpieczniejszych narzędziach hazardowych podczas rejestracji.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."