Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024
Oczekuje się, że branża iGaming w Europie odnotuje znaczny wzrost przychodów brutto z gier (GGR) w nadchodzących latach, z prognozami na poziomie 41,7 mld euro w 2023 r. i 44 mld euro w 2024 r.
Według raportu opublikowanego przez European Gaming and Betting Association (EGBA) we współpracy z H2 Gambling Capital, GGR online również wzrósł o 8% od 2021 r. i osiągnął 38,2 mld euro w 2022 r.
Co więcej, EGBA stwierdziła, że spodziewa się dalszego wzrostu GGR online w nadchodzących latach, tak aby rynek UE i Wielkiej Brytanii osiągnął łączny GGR w wysokości 54,3 mld euro do 2027 r.
Organ zauważył również, że cała europejska branża hazardowa odnotowała w tym roku wzrost przychodów o 23%, ponieważ kasyna i punkty bukmacherskie zostały ponownie otwarte po pandemii.
Według raportu całkowity GGR osiągnął 108,5 mld euro w 2022 r., co stanowi wzrost o 8% w porównaniu z 2019 r., ostatnim rokiem przed pandemią.
EGBA powiedział, że podczas gdy stały wzrost przychodów z hazardu online trwał w 2022 r., przychody z gier naziemnych „znacząco wzrosły” do 70,3 mld euro, co oznacza wzrost o 34% w porównaniu z 2021 r., ale spadek o 6% w porównaniu z 2019 r.
Sekretarz generalny EGBA, Maarten Haijer, skomentował:
„Europejski rynek gier hazardowych zaczął się stabilizować w tym roku po bezprecedensowych wstrząsach i zakłóceniach spowodowanych pandemią. Podczas gdy trwa stały trend wzrostowy hazardu online, hazard naziemny odbija się teraz od powszechnych zamknięć kasyn i punktów bukmacherskich w ciągu ostatnich dwóch lat. Mistrzostwa Świata zapewniły w tym roku wzrost dla operatorów, a kilka nieoczekiwanych wyników meczów było przyjaznych dla bukmacherów” –
W 2022 roku kasyno było najpopularniejszym produktem hazardowym online w Europie pod względem przychodów, osiągając 14,9 mld euro GGR i odpowiadając za 39% przychodów z hazardu online w Europie.
Sport i inne rodzaje zakładów były tuż za nimi, generując 13,6 mld euro w GGR i stanowiąc 35% całkowitych dochodów z hazardu online w Europie.
Udział europejskiej aktywności online odbywającej się na urządzeniach mobilnych również kontynuował trend wzrostowy w 2022 r., przy czym 53% zakładów online zawierano na urządzeniach mobilnych, a 47% zakładów online składano z komputerów stacjonarnych.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."