Międzynarodowi operatorzy chcą wspierać polski sport

Bukmacherzy
Bartosz 09:53 15/07/2015

Ostatnia aktualizacja: 15 lipca 2015

Podczas wczorajszego meczu eliminacji do Ligi Mistrzów na bandach reklamowych widzieliśmy logo byłego sponsora strategicznego Lecha Poznań firmy Betclic.

W 2009 roku Betclic podpisał z klubem 3-letnią umowę sponsorską, która opiewała na kwotę miliona euro za sezon. Na skutek wprowadzenia w Polsce ustawy hazardowej 1 stycznia 2010 roku firma Betclic zmuszona została do zaprzestania wspierania poznańskiego klubu, gdyż z dnia na dzień stało się to niezgodne z obowiązującym prawem.

Dziś Betclic, podobnie jak pozostali operatorzy zrzeszeni w stowarzyszeniu EGBA (Europejskiej Organizacji Gier i Zakładów Wzajemnych), niezmiennie deklarują zainteresowanie sponsorowaniem polskiego sportu i polskich klubów.

Problem tkwi w regulacjach prawnych, które poza narzuceniem jednego z najwyższych w Europie poziomu podatków, zakazują jednocześnie reklamowania się, a jedynie zezwalają na informowanie o sponsorowaniu.

„Ze względu na obecnie obowiązujące w Polsce przepisy możliwości nawiązania korzystnej współpracy na linii klub- sponsor, który jest międzynarodowym operatorem są bardzo ograniczone. Wczoraj logo Betclic widzieliśmy na bandach reklamowych FK Sarajewo, jednakże nie zobaczymy go za tydzień w Poznaniu, gdyż oznaczałoby to złamanie obowiązującego w Polsce prawa. Jednocześnie przykłady innych rynków europejskich tj. Dania czy Wielka Brytania pokazują, że odpowiednie regulacje prawne pozwalają nie tylko osiągać wyższe wpływy do budżetu, ale również niosą za sobą ogromne wsparcie sportu i klubów sportowych przez międzynarodowe firmy bukmacherskie. Operatorzy zrzeszeni w EGBA chcą uczestniczyć w odpowiednio uregulowanym rynku w Polsce oraz niezmiennie deklarują zainteresowanie sponsorowaniem polskiego sportu i polskich klubów.”- mówi Richard Leather, przedstawiciel stowarzyszenia EGBA Eastern Europe.

Dziś polskie kluby czerpią z tytułu sponsoringu czterokrotnie niższe przychody niż te z 2009 roku, czyli przed wprowadzeniem ustawy. Wówczas operatorzy zrzeszeni w stowarzyszeniu EGBA byli jednymi z głównych sponsorów polskiej piłki nożnej:

• Unibet – 7.5 mln złotych I liga piłkarska
• Betclic – 4.0 mln złotych Lech Poznań
• bet-at-home – 4.0 mln złotych Wisła Kraków
• expekt – 2.0 mln złotych Reprezentacja Polski w Piłce Nożnej

O Europejskim Stowarzyszeniu Gier Losowych i Zakładów Wzajemnych

EGBA jest reprezentantem czołowych operatorów na rynku hazardu online, którzy działają na podstawie licencji wydanych w Unii Europejskiej. Operatorzy wspierają tworzenie uczciwych i konkurencyjnych rynków hazardu internetowego, działających na podstawie prawa Unii Europejskiej oraz prawa ustanowionego przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej. EGBA współpracuje z władzami krajowymi, władzami Unii Europejskiej oraz innymi zainteresowanymi stronami w celu zapewnienia mieszkańcom Wspólnoty bezpiecznego i wiarygodnego środowiska cyfrowego oraz atrakcyjnej oferty zgodnej z wymaganymi standardami.
EGBA wiedzie prym w aspektach związanych z bezpieczeństwem użytkowników, takich jak odpowiedzialne podejście do hazardu oraz zgodność działań z ustalonymi standardami. Wszyscy członkowie EGBA mają obowiązek przeprowadzania kontroli zgodnie z porozumieniem zawartym z CEN Workshop mającym na celu zapewnienie odpowiedzialnego podejściu do hazardu.

Źródło: materiały prasowe EGBA

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

D...

12:34
16/07/2015

Dodać do powyższego należy jeszcze to tylko, że wszystkie wymienione, duże i poważne firmy bukmacherskie, tj. Unibet, Betclic, bet-at-home oraz expekt i inne zrzeszone w EGBA polskie Ministerstwo Finansów ośmiela się nazywać "nielegalnymi", a oferowanie przez nich zakładów wzajemnych klientom zamieszkałym w Polsce określa jako "popełnianie przestępstwa." Jakim to trzeba być Jackiem, żeby doprowadzić do takiej bz-durnej sytuacji, prawda?
E-PLAY.PL