Ostatnia aktualizacja: 3 kwietnia 2020
Coraz więcej seniorów odkrywa zamiłowanie do gier. Ponad 5 milionów osób w wieku 60 lat lub starszych w Niemczech gra obecnie w gry komputerowe i wideo – wzrost o około 700 000 graczy w porównaniu z liczbą około 4,4 miliona w 2019 roku.
W sumie ponad 34 miliony osób gra w gry komputerowe i wideo w Niemczech. Są to liczby wydane dzisiaj przez grę – Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Gier, na podstawie danych zebranych przez firmę badawczą GfK. Podobnie jak we wszystkich innych grupach wiekowych, zawodnicy powyżej 60 roku życia są równo podzieleni między kobiety i mężczyzn. Seniorzy najczęściej sięgają po smartfona lub tablet; około 50 procent graczy w tej grupie wiekowej korzysta z tych urządzeń do gier.
„Dla wielu osób w wieku 60 lat i starszych wirtualna runda skate, symulacja budowy lub krzyżówka jest tak samo częścią codziennego życia, jak czytanie gazety lub oglądanie wiadomości. Gry często otwierają drzwi do cyfrowego świata dla osób starszych. Nie tylko bawią; umożliwiają cyfrowy udział. Trwający kryzys koronowy jeszcze bardziej uwypukla znaczenie tego, jak ważny dla osób starszych jest dostęp do cyfrowego świata ” – mówi dyrektor zarządzający gry Felix Falk.
Średni wiek graczy w Niemczech stale rośnie
Obecnie około 34 milionów osób gra w gry komputerowe i wideo w Niemczech. Połowa z tych graczy to kobiety (około 48 procent). Średni wiek graczy w Niemczech wzrósł w porównaniu do ubiegłego roku, z 36,4 lat w 2019 r. Do 37,5 lat obecnie. Jest to częściowo wynikiem ciągłego wzrostu liczby graczy w grupach wiekowych 50–59 i 60+ w Niemczech. Częściowo wynika to z faktu, że wielu długoletnich graczy pozostało wiernych mediom i jest teraz w tych kategoriach wiekowych.
O danych rynkowych
Uwaga: po raz pierwszy aktualne dane rynkowe obejmują analizy dla grupy wiekowej 60+. Dane te są wizualizowane na odpowiedniej grafice danych rynkowych.
Dane rynkowe oparte są na statystykach opracowanych przez GfK Consumer Panel i App Annie. Metody stosowane przez GfK do gromadzenia danych na rynku gier cyfrowych w Niemczech są wyjątkowe zarówno pod względem jakości, jak i globalnego wykorzystania. Obejmują one ciągłe badanie 25 000 konsumentów reprezentujących całą niemiecką ludność pod względem ich nawyków związanych z zakupem i użytkowaniem gier cyfrowych, a także panel detaliczny. Metody gromadzenia danych zapewniają unikalny wgląd w niemiecki rynek gier komputerowych i wideo.
Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Gier o sobie:
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."