Parimatch zawiesza sponsoring Chelsea FC

Firma bukmacherska Parimatch zawiesiła sponsorowanie angielskiej profesjonalnej drużyny piłkarskiej Chelsea. Istniejąca umowa, dzięki której Parimatch stał się „oficjalnym partnerem technologicznym klubu” od 2021 roku, wynika z sankcji nałożonych przez rząd Wielkiej Brytanii na rosyjskiego biznesmena i właściciela zespołu Romana Abramowicza podczas inwazji Rosji na Ukrainę.

„Po rozważeniu sytuacji zdecydowaliśmy się wstrzymać wszystkie wspólne kampanie marketingowe i związane z marką z klubem prezentującym logo i markę Parimatch. Wspólnie z naszym licencjonowanym partnerem w Wielkiej Brytanii zgodziliśmy się używać systemów wyświetlaczy LED w Stamford Bridge wyłącznie do promowania naszych działań wolontariackich i darowizn na rzecz Ukrainy, które wspiera Chelsea FC”.  – stwierdziła firma

Komunikat opiera się na innych działaniach podjętych przez firmę w świetle wojny rosyjsko-ukraińskiej. Na początku tego miesiąca firma podjęła decyzję o wycofaniu znaku towarowego Parimatch z Federacji Rosyjskiej, jednego z jej kluczowych rynków.

„Marka została już usunięta z kluczowych zasobów i nadal trwają negocjacje z wieloma stronami internetowymi i platformami w celu usunięcia wszelkich pozostawionych wzmianek. Ponadto wstrzymaliśmy wszelkie prace nad rozwojem oprogramowania, ulepszenia i wsparcie procesów operacyjnych.”

– poinformowała firma Parimatch w dniu 9 marca.

Firma podjęła również działania na rzecz wsparcia Ukrainy, a Fundacja Parimatch uruchomiła zbiórkę charytatywną na zakup i dostawę żywności, leków oraz ewakuację mieszkańców. Firma wydała również ponad milion dolarów na pomoc ukraińskiej armii.

Parimatch została założona w Kijowie na Ukrainie w 1994 roku, chociaż obecnie ma siedzibę w Limassol na Cyprze. Firma po raz pierwszy zawarła trzyletnią oficjalną umowę partnerską z klubem angielskiej Premier League w sierpniu 2021 r. za pośrednictwem Parimatch Tech, która opracowuje rozwiązania technologiczne i marketingowe dla globalnego przemysłu i marki Parimatch.

Umowa między obiema stronami obejmowała między innymi wyświetlanie logo marki na systemach LED na stadionie Stamford Bridge, a także przyznanie firmie sportowej prawa do wykorzystania cyfrowych, społecznych i logistycznych zasobów klubu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.