Raport z rynku hazardowego w Holandii za 2023 rok

Badania i Raporty Ze świata
Wiktor Czerwiński 09/04/2024

Ostatnia aktualizacja: 9 kwietnia 2024

Holenderski regulator hazardowy Kansspelautoriteit (KSA) opublikował raport za 2023 rok. Rynek gier hazardowych online ponownie wzrósł. Wynik brutto gier (stawka minus wypłacone nagrody) także wzrósł, lecz wzrost ten jest znacznie mniejszy niż w 2022 roku. 

Na koniec 2023 roku wynik brutto wyniósł 1,39 miliarda euro. To wzrost w porównaniu z 2022 r., kiedy wynosił 1,08 mld. W 2022 r. rynek nadal silnie rósł, jednak w 2023 r. wzrost procentowy ustabilizował się. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy BSR wzrósł nieznacznie o 1% w porównaniu do pierwszej połowy roku.

Liczba graczy

Liczba kont, na których grano, wzrosła do 1,1 miliona w 2023 roku. Rok wcześniej było ich 970 tys. Ponieważ gracze mogą korzystać z więcej niż jednego konta, liczba kont nie wskazuje bezpośrednio na rzeczywistą liczbę graczy. Ksa szacuje, że miesięcznie na około jednej trzeciej kont uczestniczy łącznie 448 000 graczy. W drugiej połowie 2023 r. około 726 000 graczy współpracowało z legalnymi dostawcami. Oznacza to, że w ciągu tych sześciu miesięcy około 5% dorosłych Holendrów grało w internecie.

Wydatki graczy

Szacuje się, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy 2023 roku gracze stracili średnio 958 euro. Wynosi to około 160 euro miesięcznie, nieco mniej niż 170 euro w pierwszej połowie roku.

Młodzi dorośli

Ponieważ młodzi dorośli stanowią bezbronną grupę docelową, jeśli chodzi o hazard, w sprawozdaniu monitorującym poświęcono im szczególną uwagę. Ta grupa (w wieku 18-23 lat) posiada stosunkowo dużą liczbę kont: choć stanowi 9,5% populacji, gra na 22% kont. Odsetek ten był praktycznie taki sam jak w poprzednim raporcie monitorującym, zatem liczba młodych dorosłych graczy w zeszłym roku nie wzrosła znacząco. Młodzi dorośli tracą mniej pieniędzy niż gracze w wieku 24 lat i starsi: średnio 52 euro miesięcznie.

„Kanalizacja”

Kiedy otwierano rynek internetowy, celem było, aby co najmniej 8 na 10 graczy po otwarciu grało u legalnych dostawców, gdzie znajdowaliby się w bezpieczniejszym środowisku niż na nielegalnym rynku. Cel ten jest nadal osiągany: 90% graczy gra wyłącznie na legalnych stronach internetowych. Ten wysoki stopień channelingu jest w dużej mierze spowodowany przez nowych graczy.

Zasady reklamy

To pierwszy raport monitorujący od czasu wejścia w życie zakazu reklamy nieukierunkowanej 1 lipca 2023 roku. Z raportu wynika, że ​​od czasu wprowadzenia zakazu rynek nie doświadczył żadnego zauważalnego spadku. Znacząco spadła jednak liczba wizyt na stronach hazardowych przez osoby niebędące graczami. Rzadziej przychodzą osoby, które już grały, dlatego zakaz reklam dotyka głównie osoby, które jeszcze nie grają.

Pełen raport dostępny tutaj.

źródło/grafika: kansspelautoriteit.n

 

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL