Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2021
Sazka Entertainment zdecydowała się na reorganizację swojej działalności. Firma hazardowa z Czech używała przez lata różnych nazw, ale teraz to się zmienia. Idąc dalej, wszystkie jego operacje będą objęte nazwą Allwyn.
Firma przybiera różne nazwy w zależności od kraju, w którym prowadzi działalność. W Grecji i na Cyprze Sazka prowadził loterie jako OPAP. We Włoszech nazwa firmy to Loto Gioco. W Austrii twarzą firmy była Lotteries Austria.
Idąc dalej, wszystkie te zostaną przekonwertowane na Allwyn. Firma ogłosiła dziś transformację, przyjmując nazwę, którą od kwietnia używa w swojej działalności w Wielkiej Brytanii.
Celem rebrandingu jest lepsze odzwierciedlenie pozycji firmy w skali globalnej. Zamiast być wyłącznie operatorem paneuropejskim, rozszerzył swój zasięg i ma nadzieję, że zmiana nazwy wzmocni tę pozycję.
Czas przełomowy dla Sazka
Sazka była zajęta przez ostatnie kilka lat, starając się rozszerzyć swoją działalność w kraju i za granicą. W kwietniu 2020 r. firma przejęła zakłady sportowe Grupy Stoiximan w Grecji i na Cyprze za pośrednictwem swojego ramienia OPAP.
Nastąpiło to dzięki zgłoszeniu do wciąż trwającego konkursu na licencję Fourth UK National Lottery. To miało zakończyć miniony wrzesień. Jednak proces wydawania nowej licencji trwa dłużej niż oczekiwano. Wyniki są teraz planowane do publikacji w lutym przyszłego roku.
Wkrótce po ogłoszeniu swojego udziału w brytyjskim programie loteryjnym, Sazka otrzymała duży zastrzyk funduszy od Apollo Global Management, aby pomóc w jego ekspansji. 500 mln euro (565,55 mln USD) nadal pomaga w nowych wysiłkach firmy w Europie i Stanach Zjednoczonych. Według firmy inwestycja miała oznaczać „wycenę kapitału własnego w wysokości 4,2 miliarda euro (4,75 miliarda USD) dla Sazki.
W styczniu ubiegłego roku Sazka kupił 4,31% Casinos Austria, firmy, która ma teraz pomóc Nagasaki w Japonii w realizacji marzeń o zintegrowanym ośrodku wypoczynkowym. Zwiększył również swój udział w OPAP, ostatecznie przejmując kontrolę nad 45,36% spółki.
Wzrost przychodów
W ostatnim sześciomiesięcznym okresie, który zakończył się 30 czerwca, przychody brutto z gier (GGR) Sazka wzrosły o 160,3 mln euro, czyli 65%, do 406,9 mln euro. Liczba ta nie obejmuje przychodów z udziału w Casinos Austria i Stoiximan.
Wzrost ten wynikał ze wzrostu organicznego w iGaming, a także sprzedaży innych produktów przez kanał online. Obejmuje również skutki COVID-19, który miał większy negatywny wpływ na biznes grecko-cyprowy w II kwartale 2020 r. niż w II kwartale 2021 r.
Podatki od gier wzrosły o 206,4 mln EUR (233,31 mln USD) lub 244% do 291 mln EUR (329 mln USD) z powodu wzrostu skonsolidowanego GGR. To więcej niż wzrost GGR spowodowany konsolidacją w Casinos Austria, które płaci podatki od gier według wyższej stawki niż inne firmy.
Sprzedaż loterii wzrosła o 78% do 621,6 mln EUR (702,84 mln USD) w pierwszej połowie roku. Sprzedaż natychmiastowych loterii również poprawiła się o 101%, osiągając 119,6 mln euro (135,2 mln USD), ponieważ Sazka poprawiła swoją podstawową koncentrację.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."