Rząd otwiera rynek reklam zagranicznym firmom bukmacherskim

Bukmacherzy
Bartosz 31/10/2016

Ostatnia aktualizacja: 31 października 2016

Rząd chce zezwolić na reklamowanie się wszystkich firm bukmacherskich, nawet tych zakazanych w Polsce. Wynika to z niepozornego zapisu w nowelizacji ustawy hazardowej, który mówi o wykreśleniu jednego z artykułów ze starej ustawy. Nikt w rządzie nie chce się przyznać do tego bubla.

Na zniesienie zakazu reklam firm bukmacherskich jako pierwsza zwróciła uwagę sejmowa Komisja Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki. W opinii uchwalonej 19 października wnosi, aby reklama gier hazardowych była możliwa dla podmiotów legalnie działających w Polsce.

Propozycja otwarcia się na reklamę legalnych i nielegalnych firm jest niespójna z założeniami nowelizacji, która ma walczyć z szarą strefą. Reklama powinna być zawężona do podmiotów działających legalnie i płacących w kraju podatki – mówi przewodniczący sejmowej Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki Ireneusz Raś.  Także eksperci, którzy wystąpili na posiedzeniu sejmowej podkomisji finansów uważają, że jest to bubel prawny.

Rozwiązanie pojawiło się w trakcie prac rządowych. Już tam wzbudziło wątpliwości. Ministerstwo Spraw Zagranicznych sygnalizowało w złożonej w KPRM opinii, że„wyłączenie z zakazu reklamy zakładów bukmacherskich wymaga uzasadnienia pod kątem jego spójności z celami polityki państwa w dziedzinie gier hazardowych, w szczególności w świetle utrzymania zakazu reklamy pozostałych gier hazardowych.”Wiceminister finansów Wiesław Janczyk w piśmie do sekretarza Rady Ministrów podkreślał, że „nowelizacja za główny cel zmian stawia ochronę graczy i zmniejszenie skali występowania zjawiska szarej strefy w branży gier hazardowych. W związku z tym projekt ustawy nie przewiduje liberalizacji przepisów odnoszących się do reklamy gier hazardowych.”

Całość czytaj na: e-play.eu

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL