Ostatnia aktualizacja: 25 kwietnia 2024
Warszawskie studio Golden Eggs Studio SA opublikowało szczegóły zapowiadanej emisji akcji. To kolejny krok w rozwoju spółki na drodze ku planowanemu na koniec 2022 roku debiutowi na rynku NewConnect. Kampania crowdinvestingowa promowana jest na platformie Crowdway.
Golden Eggs Studio S.A. to producent i wydawca niezależnych tytułów typu indie games na PC i konsole. Rozpoznawalność spółki wzrosła po zapowiedzi rozpoczęcia prac nad grą Vatican Gardens (pierwotna nazwa Pope Simulator), będącą symulatorem życia papieskiego, a już teraz udostępniła do wglądu dla Inwestorów parametry emisji crowdinvestingowej. W ramach finansowania społecznościowego spółka planuje zebrać 3 999 600 zł. Pozyskane środki mają zostać przeznaczone na dalszy rozwój firmy. W swoich planach Golden Eggs Studio S.A. ma m.in. stworzenie kolejnego niezależnego zespołu produkcyjnego, wsparcie marketingowe tytułów, które spółka wyda w najbliższym czasie, rozbudowę zespołu projektowego oraz nabycie praw do własności intelektualnej (ang. Intelecutal Property) nowego projektu. W ich realizacji ma pomóc wsparcie inwestorów społecznościowych.
Zapisy na akcje Golden Eggs Studio S.A. ruszyły 8 czerwca 2022 r.
„Światowy rynek gamingu jest bardzo perspektywiczny i ma przed sobą świetlaną przyszłość. Według danych z raportu Mordor Intelligence, branża gier na koniec roku została wyceniona na 194,4 mld dolarów. Szacuje się, że do 2027 roku osiągnie ona wartość blisko 340 mld dol., przy skumulowanym rocznym wskaźniku wzrostu, wynoszącym 8,94 proc. w latach 2022-2027. Nasza spółka również ma globalne ambicje. Już dziś jesteśmy obecni m.in. na rynku azjatyckim, który jest największym na świecie w branży gamedev, a także amerykańskim, na którym będziemy realizować niebawem zamówienia na produkcję mini-gier. W Polsce w naszym sektorze firmy odnotowują rok do roku wzrost przychodów na poziomie niemalże 30 proc. Dane te mogą świadczyć o tym, że branża gamedev, tym bardziej w perspektywie międzynarodowej, ma bardzo duży potencjał zarówno dla deweloperów, jak również dla przyszłych inwestorów”
– wyjaśnia Paweł Czarnecki, CEO Golden Eggs Studio.
Cele emisji
W ramach finansowania społecznościowego Golden Eggs Studio S.A. planuje zebrać 3 999 600 złotych, z czego 1 160 000 zł chce przeznaczyć na stworzenie niezależnego zespołu produkcyjnego.
„Ze względu na dynamiczną rozbudowę portfolio celem spółki jest stworzenie kolejnego wewnętrznego zespołu, który pozwoli nam na prowadzenie prac nad kilkoma produkcjami jednocześnie. To z kolei przyczyni się do usprawnienia procesu produkcji i wydawania gier, a tym samym powinno pozwolić na zwiększenie przychodów ze sprzedaży spółki – wyjaśnia Paweł Czarnecki.
Część pozyskanego z emisji kapitału w wysokości 600 000 zł ma zostać przeznaczona na promocję 3 tytułów, które spółka planuje wydać do końca 2022 roku, czyli Vatican Gardens (Pope Simulator), Cooking Championship oraz Puppet House. Działania te mają obejmować reklamy targetowane w Polsce i za granicą, współpracę z influencerami, specjalizującymi się w danych tematykach (w tym działających na platformach Twitch oraz YouTube), a także szerokie działania PR-owe.
1 239 700 zł to kwota, którą spółka planuje przeznaczyć na pozyskanie nowego IP
Na podstawie analizy wyników wstępnego projektu gry (Vertical Slice), któremu Golden Eggs Studio przygląda się od dłuższego czasu, spółka podjęła decyzję o zamiarze przejęcia zespołu projektowego wraz z wykreowaną przez ten zespół w ramach projektu własnością intelektualną.
Projekt ten posiada rozbudowane możliwości eksploracyjne i komunikacyjne. Podobne projekty zyskały w przeszłości duże grono graczy i cieszyły się dobrymi recenzjami, co przekłada się na duży potencjał biznesowy i przychodowy projektu.
„Wstrzemięźliwość innych spółek jest szansą dla takich firm jak nasza. Mam na myśli podmioty, które chciały pozyskać finansowanie społecznościowe czy też wejść na rynek NewConnect lub giełdę, a z różnych przyczyn przełożyły swoje plany. To m.in. z tego względu na nas skupia się dziś uwaga inwestorów. Swoje założenia opieramy na bardzo silnych fundamentach, unikalnych produktach, które przyciągają zainteresowanie, dywersyfikacji źródeł przychodów oraz komplementarności realizowanych projektów, a także jasno określonych planach rozwojowych. Wierzymy, że pozyskanie finansowania pomoże zrealizować nam zakładane cele, a inwestorom, którzy zakupią nasze akcje, pomnożyć zainwestowane środki”
– dodaje Marek Szymczakowski, wiceprezes zarządu Golden Eggs Studio.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."