Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2024
W kanadyjskiej prowincji Ontario wszedł w życie zakaz wykorzystywania sportowców i celebrytów w reklamach promujących hazard online.
Od 28 lutego żaden aktywny ani emerytowany sportowiec nie może być wykorzystywany w reklamach i marketingu gier internetowych w Ontario, z wyjątkiem propagowania praktyk odpowiedzialnego hazardu.
Zmiany te zostały po raz pierwszy ogłoszone przez Komisję ds. Alkoholu i Gier w Ontario AGCO latem zeszłego roku, i według niej mają „pomagać chronić dzieci i młodzież, które mogą być szczególnie podatne na tego typu treści reklamowe”.
Te same zasady mają zastosowanie w przypadku wykorzystywania celebrytów, influenserów, artystów, postaci z kreskówek i symboli, od których „prawdopodobnie oczekuje się, że będą atrakcyjne dla nieletnich”.
Kanadyjskie Stowarzyszenie Zdrowia Psychicznego (CMHA), które jest zdecydowanym zwolennikiem zakazu dla celebrytów, w wydanym w środę oświadczeniu pochwaliło decyzję ACGO.
„W związku z grywalizacją hazardu internetowego młodzież jest szczególnie narażona na ryzyko szkód związanych z hazardem. Te ograniczenia stanowią kluczowy pierwszy krok w działaniach regulacyjnych niezbędnych do odwrócenia alarmujących trendów w hazardzie online wśród młodzieży w Ontario”. – powiedziała rzeczniczka CMHA Ontario, Camille Quenneville.
Jednocześnie CMHA uważa, że ograniczenia powinny być dalej idące, i że sportowcom należy również zabronić udziału w reklamach promujących odpowiedzialne praktyki hazardowe, a operatorzy nie powinni mieć możliwości sponsorowania fragmentów programów telewizyjnych.
Hazard online w Kanadzie
Po zalegalizowaniu w Kanadzie zakładów w 2021 roku, każda z prowincji decyduje o tym w jaki sposób uregulować branżę. Jak do tej pory jedynie prowincja Ontario zezwala na hazard online.
Ontario jest najludniejszą i najprężniejszą ekonomicznie częścią Kanady. W granicach Ontario znajduje się stolica Kanady Ottawa, największe miasto Kanady Toronto, a także największa aglomeracja tzw. Golden Horseshoe.
Powierzchnia Ontario to 1,086 mln km 2 a liczba mieszkańców wynosi 15,5 mln z 40,5 mln łącznej ludności Kanady.
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."