Ostatnia aktualizacja: 22 kwietnia 2024
Z dniem 1 stycznia dawny zespół Alfa Romeo Formuły 1 formalnie zmienił nazwę na Stake F1 Team i zaprezentował nowe logo oraz adresy w mediach społecznościowych @alfaromeostake. W niektórych grajach ze względu na zakaz reklamy hazardu zespół wystąpi jeszcze pod inną nazwą.
Zespół w nowym sezonie będzie działał pod nazwą Alfa Romeo F1 Team Stake. Partnerstwo będzie aktywne zarówno w sezonie 2024, jak i 2025 i opiera się na wcześniejszych relacjach biznesowych między nimi.
Nowa nazwa została pierwotnie oznaczona we wpisie FIA w zeszłym miesiącu jako Stake F1 Team Kick Sauber.
Pozostaje to oficjalną pełną nazwą – łącznie z nazwą podwozia Kick Sauber – ale szwajcarski zespół na co dzień będzie używał krótkiej wersji.
Od 2019 roku szwajcarska firma Sauber była znana jako Alfa Romeo po podpisaniu umowy sponsoringu tytularnego z włoską firmą samochodową. Umowa ta wygasła pod koniec 2023 roku i wielu zakładało, że zespół powróci do używania nazwy Sauber do czasu rozpoczęcia współpracy z Audi.
Już w 2022 roku ogłoszono, że niemiecki koncern samochodowy Audi wejdzie do tego sportu w partnerstwie z Sauberem i choć proces ten już trwa, pełen branding pojawi się dopiero od 2026 roku.
Zespół planuje takżę premierę swojego nowego bolidu C44 w Londynie 5 lutego.
W niektórych krajach pod inną nazwą
W niektórych krajach hazard jest zakazany, podobnie jak promowanie kasyn czy zakładów bukmacherskich. W tych państwach stajnia z Hinwil występować będzie pod nazwą F1 Team Kick Sauber, zaś logotypy Stake zostaną zastąpione przez znaki Kick.
Kick.com to platforma internetowa, której inicjatorami są właściciele firmy Stake, a jej celem jest konkurowanie z popularnym serwisem Twitch. Na Kick.com użytkownicy mogą śledzić różnorodne transmisje na żywo. Platforma ta aktywnie zaprasza do współpracy internetowych twórców i influencerów, oferując im korzystniejszy model podziału zysków w porównaniu do innych platform tego typu.
Alessandro Alunni Bravi, przedstawiciel zespołu Alfa Romeo F1 Team Stake:
„Ubiegły sezon był początkiem podróży Stake w Formule 1, a nowa rola marki jako głównej gwiazdy zespołu Stake F1 stanowi naturalny i ekscytujący kolejny krok na tej ścieżce. Stake nie tylko z powodzeniem wykorzystał rosnącą bazę fanów Formuły 1 w celu wzmocnienia własnej społeczności; ale także wprowadził do sportu zupełnie nową publiczność, co przyniosło korzyści nie tylko naszemu zespołowi, ale także wszystkim innym w F1.
Edward Craven, współzałożyciel Stake:
„Jesteśmy podekscytowani możliwością wniesienia elektryzującej i zupełnie nowej tożsamości do naszego zespołu Formuły 1, rozpoczynając sezon F1 od odważnej nazwy zespołu, Stake F1 Team. Napędzani głęboką pasją do szybkości, innowacji i przekraczania granic, jesteśmy teraz w idealnej pozycji, aby wynieść zespół na niespotykany wcześniej poziom od 2024 roku i później. Nadchodzące lata będą ekscytującą jazdą i zaplanowanymi oszałamiającymi aktywacjami, które na nowo zdefiniują emocje na torze i poza nim. Przygotujcie się więc i bądźcie na bieżąco, ponieważ zespół Stake F1 przyspiesza w stronę ekscytującej przyszłości!”
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."