Ostatnia aktualizacja: 28 kwietnia 2024
Mural Grzegorza Lato, zrealizowany z okazji 50. rocznicy zdobycia przez polskich reprezentantów brązowego medalu na Mistrzostwach Świata w Niemczech, to monumentalne dzieło o wymiarach 195 m2, stworzone przy użyciu ponad 95 litrów farb oraz 2 m2 elementów ceramicznych. Duży udział w tym sukcesie miał właśnie Grzegorz Lato, który odegrał kluczową rolę jako król strzelców tego turnieju.
Mural został oficjalnie odsłonięty 19 marca na budynku przy ulicy Kusocińskiego 15 w Mielcu. Jego autorami są cenieni artyści z duetu Czary-Mury. Mecenat nad projektem objął zaś STS, sponsor narodowej reprezentacji piłkarskiej.
Mural w Mielcu powstawał przez dwa tygodnie, a jego głównym motywem jest popiersie Grzegorza Lato wraz z odręcznym podpisem piłkarza. Jednak co sprawia, że ta praca jest wyjątkowa, to zastosowanie dwóch różnych technik artystycznych. Na 2 m2 powierzchni muralu wykorzystano elementy ceramiczne, które w połączeniu z promieniami słońca nadają mu jeszcze bardziej efektowny wygląd.
Ten mural jest dla mnie ogromnym wyróżnieniem. Miasto, w którym powstał jest miejscem, gdzie jako młody chłopak zacząłem kopać piłkę i to właśnie tu zaczęła się moja kariera. Wyróżnieniem jest również dołączenie do takich postaci, jak Kazimierz Górski, Włodzimierz Lubański czy Włodzimierz Smolarek, którzy także zostali uhonorowani w ten sposób. Mam nadzieję, że dla kolejnych pokoleń będzie to inspiracja do osiągania sukcesów – powiedział Grzegorz Lato.
Honorują wybitnych sportowców
Mural Laty, to czwarty projekt w ramach inicjatywy “Pamiętajmy o sportowcach”, której autorem jest STS, mecenas muralu i sponsor reprezentacji Polski w piłce nożnej. Jej celem jest upamiętnienie wybitnych polskich zawodników.
– Sport od lat jest jednym z najważniejszych aspektów życia społecznego, gdyż pozwala się jednoczyć, kształtuje dobre postawy, wpływa na nasz rozwój. Równolegle stanowi sporą część historii. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach naszego DNA i strategii CSR, chcemy, by tych najbardziej znaczących dla rodzimego sportu i pokoleń kibiców sportowców honorować w szczególny sposób, a zarazem sprawić, by świadomość ich dokonań nie została zapomniana – tłumaczy Paweł Rabantek, chief marketing officer w STS.
To nie pierwsze takie dzieło
– To nasza czwarta inicjatywa zrealizowana wspólnie z STS z wizerunkiem tak wyjątkowej dla historii polskiej piłki postaci. Już nie możemy się doczekać kolejnych okazji do uhonorowania wielkich sportowców. Od początku istnienia „Czary-Mury” zależało nam na tworzeniu takich właśnie murali. Jesteśmy szczęśliwi, że dziś możemy go odsłonić – mówią artyści Marek Grela i Marta Piróg.
– Od dekady jesteśmy sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej i angażujemy się w świętowanie ważnych momentów dla rodzimego sportu. Cieszę się, że ponownie, po muralach Kazimierza Górskiego, Włodzimierza Lubańskiego i Włodzimierza Smolarka, możemy uhonorować ważne wydarzenie dla polskiej piłki nożnej, jakim było zdobycie 3, miejsca na MŚ w Niemczech, a którego jednym z symboli był Grzegorz Lato – podsumowuje Paweł Rabantek.
"Jestem pełen podziwu i szacunku dla postawy Pana Podolskiego. Czynienie dobra w każdym wymiarze zasługuje dziś na uznanie. Podobała mi się również postawa Panów Błaszczykowskiego i Piszczka, oczywiście z zachowaniem odpowiedniej proporcji."
"jest jeden sprawdzony i pewny system który stosuję już od 10lat, granie singli z kursem max 2.0 płaską stawką, z czystej matematyki i na logikę najbardziej zyskowny i najbezpieczniejszy sposób grania, takich graczy bukmacherzy nienawidzą dlatego dają bonusy i namawiają początkujących graczy do grania akumulatorów które kompletnie się nie opłacają."
"bardzo prawidlowy artykul sam gram na 1-2% zysku dziennego od kapitalu po 11 miesiacach takiej gry zrobilem 36-1 oby tak dalej i zycze kazdemu powodzenia i wytrwalosci po gra to maraton"
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"