Ostatnia aktualizacja: 25 kwietnia 2024
Sektor ten odpowiadał za 16% całej gospodarki przedsiębiorstw, podczas gdy w większości pozostałych krajów UE był to mniej niż 1%.
Jak informuje Times of Malta niedawno opublikowane dane podkreślają duże uzależnienie Malty od branży gier hazardowych, która odpowiada za jedną szóstą całej gospodarki biznesowej i prawie całą produkcję sektora sztuki, rozrywki i rekreacji.
Eurostat, organ statystyczny UE, podał, że podczas gdy w większości krajów europejskich sektor gier hazardowych stanowił mniej niż 1% całej gospodarki biznesowej, na Malcie było to aż 16%.
Stwierdzono, że wyjaśnia to „wyjątkowo wysoki udział” wkładu w gospodarkę biznesową przedsiębiorstw z branży artystycznej, rozrywkowej i rekreacyjnej, w tym firm hazardowych.
Przedsięwzięcia związane ze sztuką, rozrywką i rekreacją na Malcie proporcjonalnie miały zdecydowanie największy udział w krajowej gospodarce biznesowej (16,9%) w porównaniu z innymi krajami UE i ponad czterokrotnie przewyższały drugą co do wielkości Słowację (3,7%).
Zatrudniały one również najwyższy odsetek pracowników (5,3%) ze wszystkich krajów UE, co stanowi dwa razy większą wartość niż sklasyfikowana na drugim miejscu Dania. (2,6%).
Jest jednak pewien haczyk: do przedsiębiorstw „sztuki, rozrywki i rekreacji” – przywołujących na myśl teatry, festiwale muzyczne i wydarzenia sportowe – zaliczają się także przedsiębiorstwa hazardowe, które na Malcie stanowiły oszałamiające 98% całego wkładu tego sektora.
Według danych Eurostatu w 2021 r. prawie 2000 maltańskich przedsiębiorstw zajmujących się sztuką, rozrywką i rekreacją dodało 1,9 miliarda euro do gospodarki biznesowej kraju.
Biorąc pod uwagę, że 98% tej liczby stanowią firmy hazardowe, wkład takich przedsięwzięć szacuje się na 1,86 miliarda euro, co sugeruje, że wartość dodana przez resztę sektora wyniosła zaledwie 40 milionów euro.
Dane Eurostatu pokazują również, jak dobrze radzi sobie sektor gier hazardowych w porównaniu z wielkością siły roboczej.
W 2021 r. wszystkie przedsiębiorstwa związane ze sztuką, rozrywką i rekreacją zatrudniały łącznie około 12 000 osób, co oznacza, że zaledwie 5,3% całej siły roboczej w sektorze przedsiębiorstw wygenerowało jedną szóstą wartości gospodarki biznesowej kraju.
Wkład przedsięwzięć związanych ze sztuką, rozrywką i rekreacją wyrażono w wartości dodanej – która mierzy wartość finansową sektora po uwzględnieniu wydatków takich jak koszty produkcji.
Do takich przedsięwzięć zaliczają się wszystkie przedsięwzięcia posiadające kod NACE – kod UE klasyfikujący różne rodzaje działalności gospodarczej – rozpoczynający się na literę „R”, w tym między innymi sztuki widowiskowe, biblioteki, muzea, działalność hazardową i sportową oraz parki tematyczne.
"Dziękujemy za docenienie raportu Piotrka! To doskonała próbka możliwości Astral Forest! Raport nie tylko zachwyca swoją estetyką, jest przede wszystkim źródłem informacji o losowaniach, trendach a także i efektywności poszczególnych kombinacji cyfr. Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony i sprawdzenia, jakie cuda możemy stworzyć dla Państwa biznesu! link"
"Jestem kibicem łęgi.ale wielki szacun dla ciebie Poldi.cieszcie się że macie takiego gościa przy sobie."
"Jestem pełen podziwu i szacunku dla postawy Pana Podolskiego. Czynienie dobra w każdym wymiarze zasługuje dziś na uznanie. Podobała mi się również postawa Panów Błaszczykowskiego i Piszczka, oczywiście z zachowaniem odpowiedniej proporcji."
"jest jeden sprawdzony i pewny system który stosuję już od 10lat, granie singli z kursem max 2.0 płaską stawką, z czystej matematyki i na logikę najbardziej zyskowny i najbezpieczniejszy sposób grania, takich graczy bukmacherzy nienawidzą dlatego dają bonusy i namawiają początkujących graczy do grania akumulatorów które kompletnie się nie opłacają."
"bardzo prawidlowy artykul sam gram na 1-2% zysku dziennego od kapitalu po 11 miesiacach takiej gry zrobilem 36-1 oby tak dalej i zycze kazdemu powodzenia i wytrwalosci po gra to maraton"