Ostatnia aktualizacja: 24 grudnia 2023
Totalizator Sportowy wraz ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej (STGU) zapraszają do udziału w ogólnopolskim konkursie na plakat z okazji Jubileuszu 65-lecia Totalizatora Sportowego. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Konkurs wpisuje się w jubileuszowe obchody Totalizatora Sportowego, który – przypomnijmy – swoją działalność rozpoczął 25 stycznia 1956 roku. Historia spółki to wielkie chwile dla polskiego sportu i kultury narodowej, jej nieprzerwany rozwój i działalność w branży loteryjnej, a także tradycja polskiego plakatu.
„Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Totalizator Sportowy grają razem dla polskiej kultury już od kilkudziesięciu lat. Wspólnie wspieramy dziedzictwo kulturowe Polski,
a także podtrzymujemy artystyczne tradycje – do takich należy sztuka polskiego plakatu, która wciąż jest obecna w Totalizatorze Sportowym”
– podkreśla prof. Piotr Gliński, Wiceprezes Rady Ministrów, Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, przewodniczący Komitetu ds. Pożytku Publicznego.
Już od 65 lat przeżywamy #WielkieChwile z Totalizatorem Sportowym. To wyjątkowa rocznica dla polskiego sportu, kibiców, graczy LOTTO, a także dla kultury narodowej. Chcemy ją uczcić także poprzez kontynuację pięknej tradycji polskiego plakatu, która jest obecna w naszej spółce niemal od początku jej istnienia. Dlatego podjęliśmy decyzję, że wspólnie ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej zorganizujemy konkurs na plakat z okazji 65-lecia firmy. Mamy nadzieję, że bogata historia i działalność Totalizatora Sportowego uwolnią kreatywność twórców, a zwycięski plakat pozostawi kolejny ważny ślad wielkiej chwili w naszej pamięci
– powiedziała Magdalena Kopka-Wojciechowska, Członek Zarządu Totalizatora Sportowego.
Konkurs ma charakter otwarty i skierowany jest do osób fizycznych zamieszkałych
w Polsce, w szczególności do profesjonalnych projektantów, ale także do osób interesujących się projektowaniem graficznym.
Zadaniem konkursowym jest przygotowanie twórczego i kreatywnego projektu plakatu, który ukaże niezwykły dotychczasowy dorobek Totalizatora Sportowego, a ponadto wniesie nowe i świeże spojrzenie na rolę i wagę, jaką Totalizator Sportowy od 65 lat pełni w społeczeństwie. Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu maksymalnie 3 prace. Szczegóły dotyczące uczestnictwa w konkursie opisane są w jego Regulaminie.
Totalizator Sportowy niemal od początku istnienia współpracował z wybitnymi polskimi grafikami, których projekty pojawiły się na plakatach będących wówczas jedną z form komunikacji z klientami. Autorem pierwszego plakatu z 1956 roku, poświęconego działalności spółki, był Konstanty Maria Sopoćko. Część z archiwalnych plakatów można podziwiać także w poświęconej im galerii, która znajduje się na jubileuszowej stronie: www.wielkiechwile.pl/plakaty.
Prace konkursowe zgłaszać można do 5 kwietnia 2021 roku.
Zwycięzców wyłoni jury w składzie:
- Edgar Bąk
- Marcin Władyka
- Magdalena Kopka-Wojciechowska
- Kacper Sakowicz
- Lena Pianovska
- Bożena Cichecka
Laureat pierwszego miejsca otrzyma nagrodę w wysokości 9 000 zł, drugiego – 7 000 zł, trzeciego – 5 000 zł. Przyznane zostaną również cztery wyróżnienia w wysokości 500 zł każde, z czego jedno będzie nagrodą publiczności.
Terminy:
Rozpoczęcie konkursu:
25.02.2021 r.
Termin nadsyłania zgłoszeń:
5.04.2021 r.
Rozstrzygnięcie konkursu:
do 25.04.2021 r.
Organizatorzy Konkursu:
Totalizator Sportowy
Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej
Patronat honorowy:
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Więcej informacji, regulamin oraz formularz zgłoszeniowy konkursu dostępne są na: www.totalizator.stgu.pl
Szczegółowe pytania od osób zainteresowanych udziałem w konkursie oraz uczestników prosimy kierować na adres: [email protected]
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."