Od Afilianta do Operatora w branży iGamingu

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (3 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Rozmiar czcionki:
Print Friendly, PDF & Email

Marketing afiliacyjny jest ważną częścią branży gier hazardowych online, a operatorzy gier oferują duże zachęty do przyciągania i zatrzymywania udanych podmiotów stowarzyszonych. Kierując graczy do gier kasynowych i witryn zakładów sportowych, podmioty stowarzyszone są ważnym źródłem przychodów dla operatorów gier.

Partnera afiliacyjnego uważa się za ważny element sukcesu operatorów iGaming, ale w ostatnich latach pojawiły się dodatkowe przeszkody, takie jak ciężka regulacja i rozdrobniony sektor gier hazardowych online dla podmiotów stowarzyszonych, operatorów i dostawców.

Podmioty stowarzyszone w branży gier hazardowych online odgrywają rolę w promowaniu stron internetowych operatorów iw zamian za swoje usługi otrzymują procent lub prowizję. Dlatego operatorzy iGaming dokładają wszelkich starań, aby przyciągać i utrzymywać spółki zależne, oferując znaczne przychody.

Bliskie relacje między operatorami i podmiotami stowarzyszonymi ( afiliantami ) stanowią jeden z kluczowych filarów branży i jej wewnętrzna dynamika oraz zachowanie delikatnej równowagi między porażką a sukcesem.

Aktualny stan rynku gier hazardowych

Nie ma innego sposobu, aby to powiedzieć: hazard jest opłacalny i to w tej chwili przemysł o wartości 400 miliardów dolarów.
Co to dokładnie oznacza dla partnera iGaming i ile zarabia na ich wysiłku?

Nie jest łatwo odpowiedzieć na to pytanie, ale ponieważ są one kluczowe dla branży, musimy wspomnieć, że większość operatorów oferuje afiliantom procenty, które wynoszą od 10% do 50% zysku.

Niemniej jednak, chociaż podmioty stowarzyszone zarabiają dobre pieniądze w tej branży, największa część zysku trafia do witryn hazardowych – kasyn, książek sportowych – i oczywiście do dostawców oprogramowania, którzy dostarczają platformy do gier, które utrzymują grę.

Główne wyzwania, które mają wpływ na branżę, wiążą się ze zmianami prawnymi, które nastąpiły i rozdrobnieniem świata gier i gier – w szczególności z europejską przestrzenią kosmiczną – i na które wszyscy zainteresowani muszą odpowiedzieć, stosując się do istniejących systemów wielokrotnego licencjonowania i lokalnych wymagań przyjętych w docelowa jurysdykcja.

Pozytywną stroną podmiotów stowarzyszonych jest to, że poprzez zrozumienie rynku regulowanego i lokalnych wymagań narzuconych przez krajową licencję hazardową, mogą oni lepiej wybrać operatora, z którym mogą współpracować i rozwijać się na własnej stronie internetowej poświęconej grom.

Kim są główni gracze w branży?

Branża iGaming jest z jakiegoś powodu nazywana „branżą”. Aby było to proste, musimy wspomnieć o dużej liczbie zaangażowanych stron, od kierowników na poziomie C, dostawców oprogramowania i głównych dostawców, operatorów kasyn i zakładów sportowych, firm z branży rozwiązań płatniczych i krajowych organów regulacyjnych, które nakładają podatki i zbierają pieniądze.

Przedstawienie każdej zaangażowanej partii zajęłoby zbyt dużo miejsca, a ponieważ musimy zrozumieć bezpośrednie zainteresowania podmiotów stowarzyszonych, ujawnijmy głównych graczy, z jakimi mają do czynienia w tej rozwijającej się branży.

1. Dostawcy oprogramowania i operatorzy

Wymienimy tutaj oba, ponieważ ich połączenie jest tak silne. Nawiązany przez nich związek i sposób, w jaki współpracują, ma kluczowe znaczenie dla powodzenia witryny hazardowej.

Dostawcy oprogramowania są wyspecjalizowanymi dostawcami dla branży. Dostarczają niezbędne oprogramowanie działające za witrynami hazardowymi, bez względu na to, czy mówimy o grach kasynowych, bukmacherach sportowych, rozwiązaniach płatniczych, administrowaniu witryną czy licencjonowaniu. Mogą nawet zbudować front-end dla swoich klientów. Jak każdy operator wie, dokonanie właściwego wyboru i wybór najlepszego dostawcy ma ogromne znaczenie dla ich przyszłego rozwoju.

Z drugiej strony operatorzy tworzą reguły i decydują o tym, jak wygląda ich strona z grami, do kogo mają kierować i jakie treści dostarczać.

Chociaż duży dostawca oprogramowania może być w stanie zbudować witryny gier, które oferują gry kasynowe i wydarzenia bukmacherskie na tej samej platformie, większość operatorów wybiera jeden obszar do rozwoju. Aby zachować prostotę, możemy powiedzieć, że operatorzy mają ostatnie słowo w sposobie, w jaki wygląda ich strona z grami i podejmują trudne decyzje marketingowe, które przekształcają witrynę w historię sukcesu lub popularną stronę z grami.

2. Władze państwowe

Branża gier iGaming nie była do tej pory wyraźnie uregulowana, z wyjątkiem ostatnich lat, kiedy większość państw zdecydowało się nałożyć przepisy krajowe i pobierać podatki od nowo regulowanych gier.

Na przykład, jeśli przeanalizujemy przestrzeń europejską, odkryjemy, że większość krajów przyjęła i narzuciła własne zasady i przepisy. Aby dostawca gier lub operator gier mógł uzyskać dostęp do kraju i rozwinąć firmę, należy uzyskać licencję.

To jest krótka historia. Oczywiście przestrzeń europejska jest dość podzielona i każdy kraj ma swoją własną drogę. Z duńskich przepisów hazardowych, łatwych do zrozumienia i zgodnych z Francją i Włochami, gdzie wysokie podatki, nadmierna regulacja i restrykcyjne prawa utrudniały życie stronom i graczom na przestrzeni lat.

Od partnera do operatora

Jak wspomnieliśmy, podmioty stowarzyszone ( affilianci ) promują strony internetowe operatorów w zamian za udział w przychodach. Ale dlaczego ktoś miałby stosować się do ich zaleceń? Zwykle dzieje się tak, ponieważ większość z nich nie jest od początku powiązana. Przychodzą do online jako blogi z informacjami o grach, które z czasem zyskują zaufanie i dużą widownię, dostarczając graczom wiarygodnych informacji, takich jak przydatne wskazówki i triki.

Jednocześnie wykorzystują w dużym stopniu marketing treści oparty na SEO i angażują graczy za pośrednictwem forów internetowych, aby utrzymać wysoką pozycję na stronach wyników wyszukiwarek.

Doświadczenia zdobyte w branży iGaming oraz w środowisku online sprawiają, że afilianci są idealnymi kandydatami do podjęcia kolejnego kroku, aby stać się operatorami gier gotowymi do osiągnięcia sukcesu w świecie hazardu.


Otagowano jako

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *