Ostatnia aktualizacja: 24 września 2018
W celu określenia ogólnego znaczenia gospodarczego NOVOMATIC dla Austrii przeprowadzone zostało kompleksowe badanie zlecone przez renomowany „Economica Institute for Economic Research”.
Celem było stworzenie rzetelnego zestawu danych, za pomocą których można obliczyć zarówno bezpośrednie, jak i multiplikatywne efekty ekonomiczne w całej sieci tworzenia wartości. Dyrektor ds. Badań, dr Anna Kleissner z Economica Institute, wraz z Haraldem Neumannem, dyrektorem generalnym NOVOMATIC AG, po raz pierwszy przedstawili ekonomiczny ślad firmy dla Austrii.
Wyniki pokazują, że NOVOMATIC wygenerowało wartość produkcji brutto w wysokości 1,3 miliarda euro w samym 2017 roku. Przy około 2,5 miliarda euro, wpływ na austriacką gospodarkę jest prawie dwa razy wyższy – wynikający z intensywnych współzależności dotyczących wstępnej pracy z firmami krajowymi i niskiego udziału importu. Wartość produkcji brutto obejmuje wartość wszystkich towarów i usług objętych procesem produkcyjnym.
Ponadto w 2017 r. wygenerowano bezpośredni wkład w tworzenie wartości w wysokości 517,7 mln EUR. Jeśli wziąć pod uwagę również skutki uruchomione wzdłuż łańcucha wartości w górę łańcucha dostaw oraz tzw. Efekty dochodowe, łączny wkład brutto w tworzenie wartości wynosi EUR. 998,5 miliona. Oznacza to, że każde 208 euro wygenerowane w Austrii można bezpośrednio lub pośrednio przypisać firmie NOVOMATIC.
Bezpośredni, pośredni i indukowany wkład tworzenia wartości firmy NOVOMATIC jest zatem dwa razy większy niż cały przemysł produkcji tekstyliów i w przybliżeniu równy tworzeniu wartości branży wydawniczej. Szczególnie Austria Dolna i Wiedeń czerpią korzyści z ekonomicznej siły wiodącej austriackiej firmy.
NOVOMATIC zatrudnia obecnie 3 632 osoby w Austrii. Dwa dodatkowe zatrudnienia poza Grupą są powiązane z każdym zadaniem w NOVOMATIC poprzez integrację z krajowymi dostawcami, a także poprzez efekty konsumpcji i inwestycji.
Ze względu na silny wzrost w ostatnich latach, NOVOMATIC jest obecnie jednym z największych podatników w kraju. Działalność Grupy przyczyniła się w sumie 439,7 mln EUR bezpośrednio i pośrednio do wpływów podatkowych w Austrii w 2017 r. W ten sposób wkład fiskalny odpowiada w przybliżeniu łącznej kwocie podatku od zysków kapitałowych. Największe podatki: około 45,9 procent całkowitych wpływów podatkowych wydano na podatki od wynagrodzeń i składki na ubezpieczenie społeczne. Podatki od produktów stanowiły 19,7 procent, a VAT 18,2 procent.
Ponadto NOVOMATIC jest bardzo aktywny we wspieraniu instytucji społecznych i kulturalnych.
Źródło: novomatic.com
"Trochę szukanie dziury w całym biorąc pod uwagę natłok hazardowych reklam dosłownie wszędzie..."
"To chyba konkurencja forebtu opłaca te teksty redakcji e-play... Co to za bzdurna informacja, w czasach, gdy dzieciaki oglądają reklamy sts skierowane tematycznie do dzieci i mlodziezy, dziadki kupują wnuczkom zdrapki "nie hazardowego" lotalizatora, a superbet niemal wyskakuje z lodówki i nie patrzy na wiek konsumenta. Wstyd e-play"
"Jakieś kompy znaleźli i jaka akcja? Oni już naprawdę nie mają kogo łapać i statystyki robią. Takie służby zaangażowane w proceder paru komputerów i opłakanych lokali. Marnują pieniądze podatników"
"Mnie to wkurza te obstawianie państwowego totalizatora: stoję w Żabce a przede mną emeryt podaje jakieś cyfry, kupuje losy, czas zabiera… w saloniku prasowym chce kupić gazetę a to był jakiś tam dzień kumulacji i ludzie poje@@ni stoją w kolejce i obstawiają liczby. To jest hazard. Hazard też jest w radio RMF „wyślij sms a już teraz każdy sms mnożymy x70” więc jak każdemu mnożą to co to za bonus? Może trzeba zacząć od ograniczenia tych konkursów SMS i zdrapek/obstawiania liczb na stacji w sklepie i kiosku?"
"Reklamy Totalizatora powinny być zabronione. To namawianie ludzi do hazardu. Emeryci wydają całe emerytury na zdrapki. W czasie losowania gadają że jeden trafił milion a że reszta przegrała 10 mln tego już nie powiedzą. Zakazać tych praktyk."