Ostatnia aktualizacja: 10 stycznia 2024
Firma hazardowa zapłaci karę w wysokości 6 milionów funtów po tym, jak dochodzenie Komisji ujawniło uchybienia w zakresie odpowiedzialności społecznej i przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML).
Brytyjska Komisja ds. Hazardu ogłosiła, że nałożyła karę na operatora gier hazardowych online Gamesys Operations Limited w wysokości 6 milionów funtów (7,6 miliona dolarów/6,9 miliona euro) za odpowiedzialność społeczną i uchybienia w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML).
Gamesys należy do korporacji Ballys Corporation.
Zgodnie z zapowiedzią spółka w najbliższej przyszłości musi przejść audyt zewnętrzny, aby upewnić się, że spełnia wytyczne i regulacje dotyczące przeciwdziałania praniu pieniędzy i odpowiedzialności społecznej.
Gamesys obsługuje obecnie serwisy
- ballycasino.co.uk
- doublebubblebingo.com
- jackpotjoy.com
- megawayscasino.com
oraz kolejnych 12 jako „Whitelabel”
- heartbingo.co.uk
- monopolycasino.com
- Rainbowriches.co.uk
- Rainbowriches.com
- Rainbowrichesbingo.co.uk
- Rainbowrichescasino.co.uk
- Rainbowrichescasino.com
- Rainbowslots.co.uk
- Rainbowslots.com
- smoothbingo.co.uk
- smoothbingo.com
- virgingames.com
Dochodzenie, które odbyło się w maju 2022 r., wykazał wiele uchybień w zakresie odpowiedzialności społecznej oraz przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy.
Błędy w zakresie odpowiedzialności społecznej
Udało się zidentyfikować następujące uchybienia.
- Brak identyfikacji klientów narażonych na ryzyko doznania szkód związanych z hazardem.
- Nieodpowiedni system limitów depozytów; jeden klient wpłacił 8255 funtów w ciągu trzech dni od otwarcia konta, inny stracił 5968 funtów w ciągu pięciu tygodni od otwarcia konta, a inny stracił 17 482 funtów w ciągu 34 dni od otwarcia konta.
- Brak interakcji z zagrożonymi klientami. Na przykład z jednym klientem skontaktowano się dopiero, gdy stracił on prawie 10 000 funtów. Ten klient otrzymał nowe promocje i rekomendacje gier. Inny klient, który stracił 19 709 funtów w ciągu pięciu miesięcy, miał tylko jedną interakcję z firmą.
- Nieutrzymywanie odpowiednich rejestrów interakcji i podejmowania decyzji na podstawie tych interakcji
Uchybienia w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML)
Dochodzenie UKGC wykazało, że:
- Niektórzy klienci byli w stanie uniknąć czynników wyzwalających/progów AML i wydawać znaczne sumy bez kontroli źrodła przychodu – trzech klientów zdeponowało po 14 585 GBP, 18 884 GBP i 34 280 GBP, każdy z nich bez przeprowadzania kontroli.
- Niewystarczającą staranność wobec klienta i poleganie na ustnych zapewnieniach klienta w sprawie depozytów. Dotyczyło to klientów, z których każdy zdeponował 25 000 funtów, 58 000 funtów i 65 000 funtów.
- Posiadanie „polityki reinwestycji wygranych”, która nie uwzględniała faktu, że fundusze mogą pochodzić z nielegalnych źródeł, a nie tylko z poprzednich wygranych.
Kay Roberts, dyrektor wykonawcza ds. operacyjnych UKGC, powiedziała:
„Jako organ regulacyjny skupiamy się na zapewnieniu, że operatorzy stosują zasady i procedury, dzięki którym hazard jest uczciwy, bezpieczny i wolny od przestępstw. Traktujemy tę odpowiedzialność niezwykle poważnie i ilekroć znajdziemy uchybienia w zasadach i procedurach, firma może spodziewać się znaczących działań regulacyjnych”.
"Automaty Wazdan to największe oszustwo, jakie spotkałem w jedynym legalnym, polskim kasynie internetowym ( tacy sami oszuści ) Cóż.....gracze w BiH nie są jeszcze zorientowani. Można ich doić."
"Faktycznie apka nie działa, chociaż strona www tak. Puściłem właśnie jeden kupon"
"ciekawe, że to wejście cba zbiegło się z problemami dostępności do gier, nie można zagrać, appka nie działa: link"
"nareszcie !!!"
"Dziękujemy za docenienie raportu Piotrka! To doskonała próbka możliwości Astral Forest! Raport nie tylko zachwyca swoją estetyką, jest przede wszystkim źródłem informacji o losowaniach, trendach a także i efektywności poszczególnych kombinacji cyfr. Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony i sprawdzenia, jakie cuda możemy stworzyć dla Państwa biznesu! link"