Ostatnia aktualizacja: 4 kwietnia 2024
Brytyjska Komisja ds. Hazardu (UKGC) nakazała operatorowi bet365 zapłatę 582 120 funtów za błędy, w tym „nieskuteczne” badanie 'due diligence’ klienta i oraz uchybienia w KYC.
Hillside (UK Gaming) ENC, która posiada licencję na produkty bingo i kasyno Bet365, zapłaci 343 035 funtów, a Hillside (UK Sports) ENC, która posiada licencję na oferowanie zakładów – 239 085 funtów.
Całość 582 120 funtów zostanie przeznaczona na cele społecznie odpowiedzialne w ramach porozumienia regulacyjnego z Komisją.
Niedociągnięcia wykryto podczas oceny zgodności przeprowadzonej przez Komisję w marcu 2022 r.
Błędy w zakresie odpowiedzialności społecznej obejmowały:
- interakcje z klientami często nie były dostosowane do konkretnej ’podróży klienta’ lub spektrum szkód, w związku z czym interakcje nie były znaczące
- system wczesnego wykrywania ryzyka nie był w widoczny sposób skuteczny w zrozumieniu wpływu poszczególnych interakcji na zachowanie klienta i ustaleniu, czy potrzebne są dalsze działania
- jego podejście do oceny oznaczało, że nie była w stanie skutecznie ustalić, czy klient przeczytał i zrozumiał informacje lub rady przekazane w ramach jego interakcji.
Błędy w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy obejmowały:
- należyta staranność wobec klienta i znajomość czynników wyzwalających, które były nieskuteczne w zarządzaniu ryzykiem prania pieniędzy
- niezastosowanie się do kontroli sankcji finansowych wobec nowych klientów przed dokonaniem przez nich pierwszych depozytów
- niepoddawanie się niezależnym kontrolom weryfikacyjnym i nadmierne poleganie na corocznej samoweryfikacji klientów w zakresie znajomości informacji o kliencie, takich jak dokumenty identyfikacyjne
- dokument dotyczący procedury zawierał niewystarczające szczegóły dotyczące tego, kto zostanie uznany za „zagrożonego” i „niezagrożonego” w ramach profilowania ryzyka klienta.
Kay Roberts, dyrektor wykonawcza ds. operacyjnych, powiedziała:
„Naruszenia zasad i procedur mogły nie być tak poważne, jak te w innych firmach hazardowych w ostatnich latach, ale mimo to były to uchybienia. Oczekujemy od operatorów wysokich standardów w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa, uczciwości i braku przestępczości w grach hazardowych i zawsze będziemy podejmować działania w celu naprawienia wszelkich uchybień. Operator ten jest w pełni świadomy, że powtórzenie tych błędów spowoduje eskalację działań regulacyjnych.”
"Automaty Wazdan to największe oszustwo, jakie spotkałem w jedynym legalnym, polskim kasynie internetowym ( tacy sami oszuści ) Cóż.....gracze w BiH nie są jeszcze zorientowani. Można ich doić."
"Faktycznie apka nie działa, chociaż strona www tak. Puściłem właśnie jeden kupon"
"ciekawe, że to wejście cba zbiegło się z problemami dostępności do gier, nie można zagrać, appka nie działa: link"
"nareszcie !!!"
"Dziękujemy za docenienie raportu Piotrka! To doskonała próbka możliwości Astral Forest! Raport nie tylko zachwyca swoją estetyką, jest przede wszystkim źródłem informacji o losowaniach, trendach a także i efektywności poszczególnych kombinacji cyfr. Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony i sprawdzenia, jakie cuda możemy stworzyć dla Państwa biznesu! link"