PZPN ma kłopoty przez hazard

Artykuły
Bartosz 11:07 04/12/2013

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Urząd Celny w Gdańsku prowadzi śledztwo w sprawie złamania prawa podczas sierpniowego meczu Polska – Dania (3:2).

Sprawa toczy się już od kilku miesięcy. Podczas meczu narodowej drużyny prowadzonej jeszcze przez Waldemara Fornalika na gdańskiej PGE Arena na okołoboiskowych bandach było eksponowane logo niemieckiej sieci Tipico, oferującej m.in. zakłady sportowe w Internecie. W Polsce jest to zakazane od 2010 roku. Wprawdzie reklamy ustawiono po tej części stadionu, która była pokazywana w duńskim przekazie telewizyjnym, jednak reklamy były też widoczne w polskiej telewizji – mecz na żywo transmitowały TVP 1 i Polsat Sport.

– Przeprowadzona analiza materiałów wideo wykazała, że na banerach wyświetlana była nazwa firmy oferującej zawieranie zakładów wzajemnych. Publiczne rozpowszechnianie reklamy zakładów wzajemnych jest naruszeniem art. 29 ust. 1 Ustawy o grach hazardowych – informuje nas Marcin Daczko z gdyńskiej Izby Celnej, zaznaczając, że trwa postępowanie w tej sprawie.

Na pewno nie zawiniła telewizja. – Nadawca, emitując mecz, nie miał możliwości niepokazywania jednocześnie reklam na stadionie ­ – tłumaczy Katarzyna Twardowska – rzecznik prasowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Kto odpowiada za treści reklam zainstalowanych na stadionie? Organizator, czyli PZPN. Ale piłkarska federacja nie poczuwa się do odpowiedzialności za łamanie prawa. – Sprzedaż powierzchni reklamowych na bandach LED, które zostały zainstalowane przed ławkami rezerwowych, nastąpiła bezpośrednio pomiędzy Duńską Federacją Piłkarską, a firmą Sportfive International S.A. z siedzibą w Szwajcarii. Umowa zawierała zastrzeżenie, że treść reklam nie może naruszać powszechnie obowiązujących przepisów prawa polskiego – bronią się w PZPN, zaznaczając, że sam montaż band LED wykonała szwedzka firma Mediatec, działającą na zlecenie Duńczyków.

– PZPN w żaden sposób nie uczestniczył w negocjowaniu i zawieraniu opisanych powyżej umów, dotyczących. emisji reklam firmy hazardowej Tipico – podkreśla rzecznik prasowy związku Jakub Kwiatkowski.

Czytaj całość na: pilka-nozna.przegladsportowy.pl

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

E-PLAY.PL