Ostatnia aktualizacja: 26 kwietnia 2024
Anna Bateson, dyrektor naczelna Guardian Media Group, oświadczyła, że wydawca wiadomości nie będzie już akceptował żadnych form reklamy hazardu (z wyjątkiem loterii) na swoich platformach medialnych.
Decyzja została ogłoszona w otwartym artykule redakcyjnym napisanym przez Bateson, zatytułowanym „Wszystkie zakłady są wykluczone. Dlaczego Guardian odrzucił reklamy hazardu?”.
Bateson podkreśla, że coraz bardziej powszechny dostęp do hazardu stwarza ryzyko uzależnienia i prowadzi do ruiny finansowej. Dyrektor naczelna wspomniał, że przez wiele lat Guardian podkreślał negatywny wpływ branży hazardowej, a jego dziennikarze byli liderami w utrzymywaniu szkodliwości hazardu w programie publicznym. Dodała także, że koszty problematycznego hazardu są coraz bardziej widoczne w społeczeństwie.
Obawy wzrosły w związku z powszechną dostępnością aplikacji hazardowych w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Australii – kraju o najwyższych rocznych stratach z hazardu w wysokości 13 mld GBP.
Bateson przytoczyła również badania prowadzone w Wielkiej Brytanii i Australii, które dobitnie pokazują, że większość populacji poparłaby zakaz reklam hazardu.
„Rząd Wielkiej Brytanii wprowadził niedawno zakaz korzystania przez firmy hazardowe i bukmacherskie z reklam z udziałem piłkarzy i gwiazd reality TV, a kluby Premier League zgodziły się zakazać sponsorowania firm hazardowych na koszulkach klubowych od sezonu 2026-27. Podobnie, gracze w Australii wkrótce otrzymają zakaz używania kart kredytowych do zakładów online. Tymczasem w Stanach Zjednoczonych branża hazardu sportowego przeżywa boom od czasu zniesienia federalnego zakazu w 2018 r.; wcześniej był on zalegalizowany tylko w Nevadzie” – powiedziała Anna Bateson
Według Bateson proponowane przez rząd brytyjski reformy nie przyniosły znaczących działań w zakresie reklamy hazardu, dlatego zapowiedziała, że od 15 czerwca 2023 roku na wszystkich platformach Guradiana wprowadzony zostanie zakaz pokazywania ich.
Najnowsza polityka Guardiana będzie odnosiła się do wszystkich reklam online na stronie internetowej Guardiana, w aplikacji, audio, wideo i biuletynach, a także do reklam drukowanych w gazetach Guardian i The Observer oraz Guardian Weekly.
Zakaz zostanie wprowadzony na wszelkie formy reklamy hazardu, w tym zakłady sportowe, kasyna online i zdrapki. Nie będzie obejmował jednak loterii.
Guardian stwierdził, że pozostaje zaangażowany w odpowiedzialne praktyki reklamowe i będzie stale weryfikować swoje zasady dostosowane do obowiązującego prawa.
"Zostawcie nielegalne w spokoju. Najlepsze maszyny są w tych punktach"
"jakby grali w lotto wtedy nie bylo by zlego hazardu i mafii tylko ten dobry i cudowny."
"w porę się ktoś tym przekrętem zainteresował !!!!!!!??? Pierwsza sprawa koszty produkcji własnego automatu i oprogramowania , ile psy poszło w błoto ? KOlejna sprawa przetarg na automaty MERCURY , to jakaś masakra ? Pośrednik ile kasy przytulił ? Ja mam lepszą cenę na telefon niż TS poprzez pośrednika . Dramat ile każdy utopili w tym TS !!!!!!!!!!!!!!!!! Czynsze za lokale np. hotel Viena BB , nagroda nobla za lokalizację !!!!!!!!!! etc, etc."
"Automaty Wazdan to największe oszustwo, jakie spotkałem w jedynym legalnym, polskim kasynie internetowym ( tacy sami oszuści ) Cóż.....gracze w BiH nie są jeszcze zorientowani. Można ich doić."
"Faktycznie apka nie działa, chociaż strona www tak. Puściłem właśnie jeden kupon"